DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Leclerc már a 2020-ra fejlesztett motort kaphatja meg

Dilemma előtt áll a Ferrari, Charles Leclerc összetett harmadik helyezése veszélybe kerülhet, ha új motort kap, ugyanakkor remek segítség lehet a jövő évi erőforrás fejlesztésében, ha élesben kipróbálja.

Austinban váratlan és kellemetlen meglepetésben volt része a vörösök monacói pilótájának, a harmadik szabadedzésen ugyanis motorhibával kénytelen volt félreállni már a gyakorlás elején Charles Leclerc. Az erőforrást egy hete folyamatosan tesztelik, hogy vajon javítható-e, ebben az esetben ugyanis nem lenne szükség új motor beszerelésére a 16-os rajtszámú versenyautóban.

Az Egyesült Államokban vészmegoldást alkalmazott az olasz istálló, egy korábbi, már sokat futott és ráadásul jóval korábbi fejlesztésű erőforrást kapott Leclerc, ez azonban az időmérős és a versenytempón is erősen érződött, az összetett harmadik helyezésért harcoló ifjú pilótának esélye sem volt felvenni a versenyt a Mercedesekkel és Max Verstappen Red Bull-Hondájával és majdnem egy perc hátránnyal negyedikként intették le.

Leclerc tesztelhetné a 2020-as fejlesztéseket új motorjával


Az a motor már annyira a végét járja, hogy hatalmas kockázat lenne Interlagosban is használni, mivel jó eséllyel nem bírná végig a versenyhétvégét, így ez az opció ugrott. A Motorsport-total.com szakoldal mérlegeli a további lehetőségeket is. Az első, hogy az austini erőforrás javítható, visszaszerelik a Ferrariba és ezzel teljesíti Leclerc az utolsó két versenyhétvégét.

Ez sem kockázatmentes azonban, nehéz ugyanis egy olyan F1-es motorban maradéktalanul megbízni két versenyhétvégén át, amely egyszer már füstölögve megállt a pálya szélén. A másik lehetőség, hogy a legfrissebb, negyedik specifikációból kapna egy vadonatúj erőforrást a monacói, ez viszont rajtbüntetéssel járna.

Leclerc jelenleg tizennégy ponttal előzi meg Max Verstappent és tizenkilenccel Sebastian Vettelt, tehát azért van előnye a tabellán a harmadik helyért folyó küzdelemben. Egyrészt a motorcsere után sokkal bátrabban nyomhatná neki, mert csak két hétvégét kell végigbírnia a motornak, Abu Dhabiban pedig büntetés nélkül, teljes erővel csatázhat egy relatíve friss motorral.

Másrészt pedig a 2020-as fejlesztéseket nagyban elősegíthetné, ha élesben kipróbálhatná Leclerc a félig-meddig már a jövő évre fejlesztett, eddig be sem vetett erőforrást. Ezt mérlegeli jelenleg a Ferrari, vélhetően két napon belül választ kapunk, melyik megoldás mellett döntöttek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: