Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. november 16. szombat
F1

Ricciardo kritikája: A McLarent könnyebb vezetni, mint a Renault-t

Nagy reményekkel érkezett a Renault gyári istállójához Daniel Ricciardo, de eddig sok sikerélményben nem volt része. Most újfent nyíltan elmondta véleményét a franciák idei versenygépéről.

Sokan sokféleképpen magyarázták az elmúlt egy évben, miért is hagyta ott a Red Bull istállót Daniel Ricciardo 2018 végén, miközben az energiaitalosoknál rendszeresen futamgyőzelmi esélye kínálkozott, a sárga-feketék pedig visszatérésük óta még dobogóra sem tudtak állni. A legtöbb vélemény szerint Max Verstappen egyre nyilvánvalóbb vezérszerepébe nem akart beletörődni, mások szerint a Honda-erőforrás megbízhatatlanságától és lassúságától tartott.

Az idény előtt ugyan optimistán várta az új kihívást, azt azonban sosem tagadta, hogy valószínűleg egy időre véget ér számára a pezsgőlocsolás a dobogón. Ebben is igaza lett és abban is, hogy teljes mértékben Max Verstappenre épül már a Red Bull, ám a Honda-motorral kapcsolatban tévedett. Az idei 19 futamon a Red Bullnak egyszer sem volt motorhibája, az erőforrás megbízható és folyamatosan fejlődő tempót mutat, már két futamgyőzelemre is képes volt, jövőre Max Verstappen már a bajnoki címért akar küzdeni a japánok segítségével.

Ellenben a Renault inkább visszaesett, már szinte biztos, hogy tavalyi negyedik helyét sem tudja megismételni a gárda, mivel a McLaren a franciák saját motorjával rendszeresen legyőzi a gyári istállót. Ricciardo nem is rejti véka alá véleményét, amikor autójáról kérdezik.

A Renault idén többnyire csak bottal ütheti a McLaren nyomát

„A legnagyobb különbséget az okozza, hogy az RS19-es meglehetősen kényes. Amikor megnézem a belső kamerás felvételeket, mindig az az érzésem, hogy a McLarenek sokkal könnyebben képesek elérni legjobb köridőiket” – ecsetelte véleményét az ausztrál a Gpfans.com hasábjain.

„Azt mondhatom, hogy a működési tartományuk sokkal szélesebb, ezért nem vagyunk képesek tartani velük a lépést az időmérő edzéseken. Sokkal könnyebben belehibázunk, nehéz olyan beállítási variációt belőni, ami az egykörös és a versenytempót tekintve is hatékony lenne. Ha a kvalifikációra állítjuk be, akkor a futamon gyakran egyszer csak látványosan visszaesik a tempónk, nem tudunk a határon autózni, a gumik sem úgy működnek, ahogy kellene.”

„Ha a versenyre állítjuk be, akkor vasárnaponként sokkal közelebb kerülünk a McLarenekhez a hosszú etapokat tekintve” – tette hozzá Ricciardo. A csapatfőnök is elismeri a nyilvánvalót, de egyáltalán nem tartja cikinek, hogy a wokingiak ellen kell küzdeniük idén.

„Egyértelmű tény, hogy a McLaren jobb autót készített, sokkal jobb karosszériával rendelkezik, mint mi. Nem érzem szégyenteljesnek, hogy a McLaren ellen kell csatáznunk, most is fantasztikus csapatnak számítanak és óriási nevük van a Formula-1-ben” – ismerte el Cyril Abiteboul csapatfőnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?