Nico Hülkenberg lassan egy évtizede erősíti a mezőnyt, kiemelkedő tehetségként érkezett a Williams istállóval a legjobbak közé, a juniorkategóriákban, ahol csak megfordult, komoly sikereket ért el. Egyesek Michael Schumacherhez, de legalább Sebastian Vettelhez hasonlították vezetői tudását, de a Formula-1-ben végül nem tudott kiteljesedni.
A Williams után a Force Indiánál, a Saubernél, majd 2017-től a gyári Renault-nál próbált szerencsét és ugyan kiemelkedő képességeit soha nem vitatták (nem véletlenül ilyen régóta tagja folyamatosan a mezőnynek), az igazi nagy sikerek elkerülték. Igazán ütőképes autó sosem volt alatta, de jelenleg ő tartja azt a negatív rekordot, hogy a legtöbb futamon indult az F1-ben úgy, hogy nem szerzett dobogós helyezést.
A Renault Esteban Ocon érkezésével félreállította a jövő évtől, míg az egyre csökkenő lehetőségek is szépen lassan elfogytak, talán az utolsó esélyt az Alfa Romeo jelentette volna, de nemrég a hinwiliek is bejelentették, hogy Kimi Raikkönen mellett jövőre is Antonio Giovinazzi kap ülést az istállónál.
A tapasztalt német tisztában van azzal, hogy az idény végén akár végleg le is zárulhat Formula-1-es karrierje. „Természetesen frusztráló hogy korábbi, juniorsorozatokban nyújtott teljesítményemet az F1-ben nem sikerült igazán megismételnem. Egy percig sem állítom, hogy elveszett volna a formám a semmibe, de ha az embernek nincsenek a kezében a megfelelő eszközök a bizonyításra, akkor minden nagyon nehéz. A lehetőségeink igencsak korlátozottak arra, hogy akár csak az élmezőny közelébe kerüljünk” – idézi Nico Hülkenberget a Gpfans.com szakportál.
„Ilyen esetben a legjobb, amit tenni lehet, hogy a csapattársunkhoz mérjük magunkat és megpróbáljuk őt legyőzni, az autóból pedig a maximumot kihozni a lehető legjobb eredmény eléréséért. Megtesszük, ami tőlünk telik. Természetes, hogy az ember többet is el akar érni, álmodozhat erről, de a valóság sajnos mindig teljesen más.”
„A Formula-1 még mindig az autóversenyzés csúcsa, a világ legjobb pilótái és legjobb csapatai mérik itt össze erejüket a legjobb mérnökökkel megerősítve. Nincs igazán alternatívája, hogy akkor elmegyünk valahova máshova, nehéz megtalálni, vajon mi lehet a következő legjobb lehetőség a sorozaton kívül” – mutatott rá Hülkenberg.