DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Ferrari: Mélységesen csalódottak vagyunk

Az elmúlt hetek formájához képest óriásit bukott a Ferrari Austinban, a biztató időmérő után a futamon esélytelen körözgetést láttunk. Egyelőre a vörösök számára is érthetetlen a visszaesés.

A nyári szünetet követően a Scuderia jelentős formajavuláson ment át, amely sorozatos pole-pozíciókban és zsinórban szerzett három győzelemben is meglátszott. Különösen Szingapúrban kapta fel mindenki a fejét, mert a kanyargós pályákon idén szenvedő Vettel-Leclerc páros megtáltosodott, Austinban is csak 12 ezredmásodperc választotta el Vettelt az újabb pole-pozíciótól.

Az USA Nagydíja után viszont magukba kell nézni, mivel többszörös technikai hiba és a keményebb keveréken érthetetlenül gyenge tempó sújtotta őket, a német pilóta gyorsan ki is esett a felfüggesztés törése miatt, de Charles Leclerc-nek sem volt semmi köze Max Verstappen Red Bull-Hondájához és a két Mercedeshez, messze lemaradt a dobogós helyekről.

„Rendkívül nehéz verseny volt, különösen az első etap sikerült borzalmasra, az első abroncsok egyszerűen nem akartak működni. Szinte semmilyen tapadásom nem volt, meg kell vizsgálnunk, pontosan mi is történt. A következő két szettel már jobban ment, de még mindig nem volt elég jó. A riválisaink látványosan gyorsabbak voltak nálunk, úgyhogy elég unalmas versenyt futottam ma. Nagy kár a csapatnak, hogy ráadásul nem is tudtuk célba hozni mindkét autót. Egyébiránt gratulálok Lewisnak a bajnoki címhez, nagyszerű bajnok és meg is érdemli a sikereit” – nyilatkozta Charles Leclerc, akinek meg kellett elégednie a negyedik helyezéssel.

A Ferrarik az első körökben látványosan visszaestek


A csapatfőnök is erősen csalódott hangnemben elemezte a történteket. „Elsőként gratulálni szeretnék Lewisnak újabb világbajnoki címéhez. Nagyon megérdemelte és stílusosan is szerezte meg. Ami viszont saját versenyünket illeti, sokkal többet vártunk ettől a naptól. Sebastiannak már a verseny legelejétől gondjai akadtak a jobb hátsó felfüggesztéssel, a felső kar egyszerűen eltört. Úgy gondoljuk, a probléma már az első körtől fennállt, de mélyebben meg kell vizsgálnunk, hogy pontosan megértsük, mi történt.”

„Charles versenyét nagyban visszavetette, hogy az első szett abroncsai semmi tapadást nem produkáltak. Egyelőre képtelenek vagyunk megérteni, mitől lett hirtelen ennyire lassú és veszített ekkora tempót. A második és a harmadik etapban már jó volt a sebessége, de mivel a riválisok más keverékű gumikkal mentek ekkor, így nehéz összehasonlítani magunkat velük.”

„A legutolsó szett gumival, a lágyakon találta meg igazából a formáját az autó, Charles meg is futotta a leggyorsabb kört. Alaposan ki kell elemeznünk, mi történt a versenyen. Mélységesen csalódottak vagyunk, ez az eredmény nem tükrözi a mostanában látott formánkat és teljesítményünket. A gyenge eredményekből is tanulnunk kell és ezt is szeretnénk tenni” – ecsetelte véleményét Mattia Binotto.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: