Az USA Nagydíj pole-pozíciósa, Valtteri Bottas megőrizte a vezetést a közép-európai idő szerint 20:10-es rajtnál, mögötte azonban zajlottak az események. Az 1-es kanyarban Max Verstappen megelőzte a második helyről startoló Sebastian Vettelt, a gyenge időmérőjén ötödik helyre kvalifikáló Lewis Hamilton pedig Charles Leclerc-t. Hamilton még a kör feléig a másik Ferrarit is letudta. Az első kört Bottas, Verstappen, Hamilton, Leclerc, Norris és Vettel pozíciójában fejezte be az élmezőny: a négy pozíciót vesztő német Ferrarija sérült – ő sem tudta, mikor –, sorban bukta pozíciókat.
Történt egy kisebb ütközés is az 1-es kanyarban, a Leclerc által kitessékelt Alexander Albon gabalyodott össze a még kijjebb haladó Carlos Sainzcal. A rövid időre levegőbe emelkedő Red Bull a kör végén bokszba hajtott kerékcserére, az incidenst vizsgálták, de egyik érintettet sem büntették.
A futam első áldozata Vettel volt a 8. körben: a német a hetedik helyen haladt – Norris után a lágy abroncson startoló Daniel Ricciardo is megelőzte –, mikor hátsó felfüggesztése megadta magát, a ferraris pedig lehúzódott a pályáról.
Az élen eközben beálltak a különbségek, az első két helyezett közti rés 1-2 másodperc között ingadozott, a negyedik helyen Leclerc azonban nem tudta tartani a lépés a Mercedesekkel és Red Bull-lal. Akció a pontzónában az ötödik helyért zajlott, Ricciardo tudta maga mögé egy bevetődéssel Norrist. A legjobb tízen kívül a pénteki mérlegelés elszalasztása miatt bokszutcából startoló, friss motort kapó Sergio Perez és Albon nyerte sorban a pozíciókat.
A 14. körben Hamilton már Verstappen nyakában lihegett, a Red Bull pedig kiállással válaszolt, közepes helyére kemény abroncs került. A Mercedes a vezetést óvva mindjárt reagált, és egy körrel később Bottas másolta le a holland stratégiáját: egészen szorosan, DRS-távolságon belül érkezett vissza a Red Bull elé.
Bottas elszakadt üldözőjétől, majd a 24. körre utolérte és megelőzte csapattársát, Hamiltont, aki vele ellentétben egykiállásos taktikát tervezett, ezért nyújtotta el kerékcseréjét, melyet a szóban forgó kör végén hajtott végre. Leclerc eközben csendben haladt a negyedik helyen, messze a vezető hármastól és a mögötte csatákat vívó középmezőnytől: helyezésére nem volt hatással a pocsék, 7,7 másodperces kiállás.
Verstappen a 35. körben teljesítette második kiállását, Bottas pedig újra egy körrel később követte a Red Bull taktikáját. Az utolsó 20 körre a következő felállás alakult ki: Hamilton az élen közel 10 másodperc fölényben kemény abroncsokkal, mögötte Bottas és a tőle 5 másodperccel lemaradó Verstappen friss közepesekkel. A britnek ezeket a gumikat kellett beosztania, hogy győzelemmel ünnepelhesse a világbajnoki címet Austinban.
Hátrébb Albon folytatta felzárkózását: bár eggyel több kiállást teljesített a körülötte levőknél, a középmezőny előtte maradt két tagját, Norrist és Ricciardót is megelőzte, és felért az ötödik pozícióba, ami az austini futamból maximálisan kihozható eredmény volt számára. A teljes létszám 18 főre fogyatkozott: Robert Kubica az utolsó helyről esett ki, látszólag a Williams műszaki hibája miatt.
Bár Bottas pályacsúcsot is futott Hamilton mögött – 1:36,957-tel –, gyors felzárkózása a hátrány megfelezése után megtorpant. A finn csak az 56 körös futam 50. körében ért egy másodpercen belülre Hamiltonhoz képest: ekkor már használhatta DRS-ét. A két Mercedes épp ekkor érte utol a lekörözötteket, ami tovább fűszerezte a verseny hajráját. Egy körrel később Hamilton elrontotta a hátsó egyenesre vezető kanyart, csapattársa mellé került, de a brit kitessékelte az egyenes végén. Az 52. körben Bottas már sikerrel járt ugyanitt, és DRS-sel elszáguldott Hamilton mellett.
A győzelem sorsa ezen a ponton dőlt el, a finn könnyedén elszakadt csapattársától, és szezonja negyedik győzelmét aratta. Úgy tűnt, Verstappen is elkaphatja az egyre kevésbé tapadó abroncsokon haladó Hamiltont. A brit védekezését azonban segítette, hogy Magnussen a hosszú egyenes végén ásta el a kavicságyba a Haast, így a fő előzési ponton sárga zászló lengett. Hamilton így az ötödik rajthelyről második lett, az ezért járó pontokkal pedig matematikailag is bebiztosította a 2019-es világbajnoki címet.
A két Mercedes társaságában Verstappen állt a dobogóra. Leclerc messze az élmenőktől, majdnem egyperces hátrányban lett negyedik, de vigaszként legalább megszerezte az egy bónuszpontot: 1:36,169-cel végül elvette Bottastól a leggyorsabb kört. Albon harmadik kiállása után újra megelőzött mindenkit, és ötödikként végzett. A középmezőny versenyét az egyszer kiálló, hatodikként végző Ricciardo nyerte a Renault-val. A további pontokat Norris, a már lekörözött Sainz, Hülkenberg és Kvjat szerezte, a bokszból startoló Perez végül egyetlen hellyel lemaradt a bajnoki egységekről.
Az austini futam eseményeiről bővebben élő közvetítésünkben olvashattok.
Frissítve: Utólagos öt másodperces időbüntetéssel szankcionálták az USA Nagydíj stewardjai Danyiil Kvjatot, aki a futam hajrájában ütközéssel előzte meg Sergio Perezt a 10. helyért vívott csatában. A módosított eredmény alapján az utolsó pont a bokszutcából rajtoló Pereznek jut, Kimi Raikkönen a 11. helyre kerül, Kvjatot pedig 12.-ként értékelték.
Az USA Nagydíj eredménye:
Versenyző | Csapat | Hátrány | |
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:33:55.653 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 4.148 |
3 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 5.002 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 52.239 |
5 | Alexander Albon | Red Bull/Honda | 1:18.038 |
6 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:30.366 |
7 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1:30.764 |
8 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1 kör |
9 | Nico Hülkenberg | Renault | 1 kör |
10 | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | 1 kör |
11 | Kimi Raikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 1 kör |
12 | Danyiil Kvjat | Toro Rosso/Honda | 1 kör |
13 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1 kör |
14 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1 kör |
15 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1 kör |
16 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | kiesett |
17 | George Russell | Williams/Mercedes | 2 kör |
18 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | kiesett |
- | Robert Kubica | Williams/Mercedes | kiesett |
- | Sebastian Vettel | Ferrari | kiesett |