Ahogy az a múlt hét során kiderült, több istálló is az FIA-hoz fordult a vörös istálló motorfölénye miatt. Az erőforrás különböző elemeinek legalitását kérdőjelezik meg, az eddigi hírek szerint leginkább az olajhűtéssel és az energiavisszanyerő-rendszerrel kapcsolatban akadtak fontos kérdéseik.
Valójában a beadvány csak tisztázást kér az FIA-tól, hivatalos tiltakozásról szó sincs. Annyiból furcsa is lenne, hogy 2018 óta rendre visszatérő kérdés ez a száguldó cirkuszban, nemegyszer helyeztek már extra mérőegységeket a Scuderia rendszerébe. De mindig ugyanaz lett a végeredmény: az olasz gárda motorjai legálisak.
A Ferrari monacói pilótája sem aggódik, szinte már várta, hogy előbb-utóbb támadások érik az istállót jó formája miatt. „Úgy vélem, bármikor is igazán jó formába kerül egy csapat, hirtelen mindenki elkezd kutakodni a részletekben és megpróbálja destabilizálni a gárdát. Ez viszont nálunk nem fog megtörténni” – idézi Charles Leclerc-t a Motorsport.com szakoldal.
„Mi viszont teljesen biztosak vagyunk abban, hogy semmi probléma nincs az egységekkel, úgyhogy nem is nagyon befolyásol minket, mit kérdezgetnek a többiek” – tette hozzá Leclerc. Max Verstappen éppen a motor egykörös erőfölénye miatt gondolja úgy, hogy idén nincs esélye megismételni tavalyi és tavalyelőtti győzelmét Mexikóban.
„Ami a Ferrarit illeti, az év során megfigyelhettük, hogy egyre több és több energiát nyertek. Őszintén szólva, ha egy rivális autója fél másodperccel gyorsabb a miénknél, szinte lehetetlen legyőzni az időmérő edzésen. Nézzük meg a Mercedest, az évad során végig a legjobb autóval rendelkeztek, de az időmérő edzéseken rendre alulmaradnak a Ferrarihoz képest. A sebességkülönbség őrületes.”
„Hogy tudjuk-e, hogyan csinálják ezt a sebességnövekedést? Nem, különben természetes, hogy már mi magunk is így építenénk meg a motorunkat. Igyekszünk keményen dolgozni, hogy több energiát sajtoljunk ki saját erőforrásunkból, de a hátrányunk kifejezetten nagy” – panaszkodott Verstappen.