A Racing Point tiltakozása nyomán szerda este egy telefonos konferenciát tartott az FIA, hogy megítélje, szabályos volt-e a Renault Japán Nagydíjon használt fékrendszere Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg autójában.
A versenyfelügyelők elsőre úgy ítélték meg, hogy a fékerő-eloszlást szabályozó program maga nem szegi meg a technikai szabályzatot, a Racing Point végül mégis úgy érezte, hogy egy versenyzőt segítő megoldásról van szó. A csapat egy korábbi Renault-alkalmazottra hivatkozva nyújtotta be az óvását, végül pedig nekik adtak igazat, így pedig Daniel Ricciardót egy hatodik, Nico Hülkenberget pedig egy kilencedik helytől fosztottak meg utólag.
A Racing Point a szabálykönyv 27.1-es paragrafusát említette, mely szerint a versenyzők egyedül, bárminemű külső segítség nélkül vezetik autójukat, a technikai szabályzatból pedig a 11.1.3-as, a 11.1.4-es és a 8.6.3-as szekciókat kifogásolták, amelyek tiltanak minden olyan, fékerőt befolyásoló rendszert, amelyet nem a versenyző működtet.
A Renault védekezésében úgy fogalmazott, hogy ezt a fékerő-eloszlást befolyásoló programot nem látták el olyan bővítménnyel, amely a megtett versenytávra is érzékeny, és a szabályok adta kereteken belül van. Rendelkezésre is bocsátották az ezzel kapcsolatos adatokat az FIA-nak, végül azonban a védekezésnek nem adtak helyt.
Az FIA indoklása szerint a Renault innovatív megoldásokkal szerette volna kihasználni a szabályozás adta nem feltétlenül egyértelmű részeket, a rendszer pedig egyébként meg is felel a technikai szabályoknak. Az FIA abban találta bűnösnek a Renault-t, ahogyan felhasználta a programot, azt ugyanis versenyzőt segítő eszközként értelmezték a szabályok szerint, mivel azzal megkímélik a versenyzőt attól, hogy neki kelljen elvégezni bizonyos módosításokat.