2013 végén a Vettel- és Red Bull-rajongókon kívül mindenki reménykedett abban, hogy a szabályváltozások magukkal hozzák az erőviszonyok átrendeződését is a száguldó cirkuszban. Ez valóban így is történt, de alighanem akkor még senki nem gondolta, hogy a gyári Mercedes istálló ekkora fölényre tesz szert és hosszú évekig letaszíthatatlan lesz a trónról.
A gárdán kívül ezt leginkább Lewis Hamilton használja ki, 2014 előtt ugyanis a brit hét szezonjából csak egyszer szerzett világbajnoki címet, most pedig hivatalosan egyelőre ötből négyszer, de gyakorlatilag borítékolható, hogy ez néhány héten belül hatból ötre változik. A Mercedes rakétája nagyban segíti ebben, a 2016-os, lyukas évén kívül folyamatosan ő viszi el a pálmát év végén, két kivétellel már jócskán az idényzáró előtt.
Hogy milyen szinten dominálnak az Ezüst Nyilak a V6-os hibriderőforrások megjelenése óta? A számok rendkívül beszédesek, ha összességében nézzük, láthatjuk, hogy a Mercedesen kívül senkinek nem is lehetett valós esélye a világbajnoki cím megszerzésére. A Gpfans.com számításai szerint például a versenyek több, mint 73%-án győzedelmeskednek, a pole-pozíciókat pedig még ennél is jobb arányban szerzik meg Toto Wolffék.
117 nagydíj (a 2014-es Ausztrál Nagydíj és a 2019-es Japán Nagydíj között)
Mercedes
6 konstruktőri bajnoki cím (100%)
6 egyéni világbajnoki cím (100% - mivel már csak Hamilton és Bottas végezhet az élen idén is)
86 futamgyőzelem (73,5%)
92 pole-pozíció (78,63%)
60 leggyorsabb kör (51,28%)
174 dobogós helyezés (74,35%)
47 kettős győzelem (40,17%)
Ferrari
0 konstruktőri bajnoki cím (0%)
0 egyéni világbajnoki cím (0%)
17 futamgyőzelem (14,52%)
20 pole-pozíció (17,09%)
23 leggyorsabb kör (19,65%)
90 dobogós helyezés (38,46%)
3 kettős győzelem (2,56%)
Red Bull
0 konstruktőri bajnoki cím (0%)
0 egyéni világbajnoki cím (0%)
14 futamgyőzelem (11,96%)
4 pole-pozíció (3,41%)
24 leggyorsabb kör (20,51%)
63 dobogós hely (26,92%)
1 kettős győzelem (0,85%)
Nehéz lenne tagadni, a Mercedes teljesen átvette az uralmat az elmúlt hat évben a Formula-1-ben.