A nyári szünet előtt a Red Bull, a négyhetes kihagyás után pedig a Ferrari mutatott kiváló formát az addig feltűnően domináló Mercedesszel szemben. Nem is véletlen, hogy a Szocsiban (nem kevés szerencsével) megszerzett kettős győzelmet megelőzően egészen Silverstone-ig kell visszamennünk az időben, hogy Hamilton-Bottas kettős sikerrel találkozzunk.
A 2014 óta minden világbajnoki címet besöprő (és minden bizonnyal az elsőséget idén is nagyon simán megszerző) istálló az idei szezon első felében olyan pontelőnyre tett szert, hogy már a nyár közepén látták, semmi szükség megfeszülniük az idei gép továbbfejlesztéséért, a lehető legnagyobb mértékben a 2020-as W11-esre kell fordítaniuk a források zömét.
„Idén már nem is jelentkezünk számottevő frissítéssel, de ez abszolút a tervek szerint történik. Előre elhatároztuk, hogyan osztjuk el a lehető leghatékonyabban a forrásokat, hogy közben a 2020-as versenyautó fejlesztését is szem előtt tartjuk. Igen alaposan végiggondoltuk a lehetőségeket” – nyilatkozta Toto Wolff még Oroszországban.
Ez nem túl jó hír a riválisoknak, hogy felzárkózásuk mértéke csak azért lett ekkora, mert a német gyári istálló hónapok óta nem igazán törődik már idei versenyautója fejlesztésével, hanem szinte mindent a jövő évadra összpontosít. Japánban azért a Mercedes még bevet néhány új fejlesztést, aminek eredményét a csapatfőnök is kiemelt kíváncsisággal várja. De azt elismerte, hogy ez sem lesz túlságosan nagy változtatás, azokat ugyanis a nyári szünet előtti időszakokra időzítették, azóta a W10-es szinte semmi újítást nem kapott. Igaz, Szingapúr után a Ferrari is ugyanígy gondolkodott.