DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

A Ferrari idén már nem hoz fejlesztést

Zsinórban a negyedik helyszínen is biztató az SF90-es tempója, az autó minden pályán versenyképes. A Ferrari ugyanakkor 2019-ben már nem jelentkezik komolyabb frissítéssel.

A nyári szünetig látványosan végigszenvedte a szezont a vörös istálló, az egyértelműen domináló Mercedesen kívül nyáron már a Red Bull-Honda is meghaladta a Scuderia teljesítményét, Verstappent kétszer is elsőként intették le, miközben az olasz gárda még mindig futamgyőzelem nélkül állt a tizenkettedik verseny után is.

Belgiumban és Olaszországban előre számítani lehetett arra, hogy jók lesznek a vörös autók és Charles Leclerc valóban egyik helyszínen sem talált legyőzőre. Szingapúrban azonban senki nem számított arra, hogy versenyképesek lehetnek, ehhez képest a pole-pozíció után kettős győzelmet szereztek, ezúttal Sebastian Vettel vezetésével.

A Ferrari most már teljes egészében a 2020-as versenyautóra gyúr


Egyértelműen bevált a legújabb fejlesztési csomag, amiről most már tudjuk, hogy az idei utolsó volt, innentől már maximum csak apróbb újításokat várhatunk Mattia Binotto csapatától. A világbajnokság állását és a hátralevő futamokat látva egyáltalán nem lenne meglepő, ha innentől minden forrást a 2020-as versenyautó sikerességére fordítanának.

Szocsiban is egyelőre remekül megy az autó. „Versenyképesek vagyunk és ez számunkra a legfontosabb. Szingapúrban fantasztikus kvalifikációt teljesítettünk az új aerocsomagunkkal. Fontos volt meggyőződnünk arról, mennyire jók is az újítások, egy teljesen más pályán, más beállításokkal is működnek” – nyilatkozta Mattia Binotto.

„Megtankolt autóval is gyorsnak bizonyultunk, úgyhogy összességében nagyon boldog vagyok” – mutatott rá a lényegre a csapatfőnök. Az istálló sportigazgatója is elégedett a fejlesztési munkákkal. „A csapat idei fejlesztései ezzel be is fejeződnek, azt mondhatom, innentől teljes mértékben a jövő évi versenyautóra összpontosítunk. Ha még érkezik is 2019-ben fejlesztés a gépre, az biztosan nem lesz olyan mértékű, mint amivel Szingapúrban jelentkeztünk” – fogalmazott Laurent Mekies.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: