DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Binotto elmagyarázta, mi volt a verseny előtti megállapodás

A Ferrari csapatfőnöke részletesen elmondta, mit beszéltek meg pilótáikkal az F1-es Orosz Nagydíjat megelőzően. Úgy érzi, saját hibáiknak köszönhetően bukták el a sokáig biztosnak tűnő győzelmet.

Charles Leclerc a pole-ból, Sebastian Vettel pedig mögüle, a harmadik helyről startolhatott a Formula-1-es Orosz Nagydíjon, a német azonban a monacói szélárnyékát kihasználva az élre tört. A következő körök arról szóltak, hogy a Ferrari megpróbálta rávenni őt, hogy adja vissza a pozícióját csapattársának, amiből arra lehetett következtetni, hogy a szélárnyékadás egy eleve megbeszélt stratégia volt. Ez később megerősítést is nyert a pilóták részéről, majd Mattia Binotto, a maranellóiak csapatvezetője a Crash.net hasábjain részletesen ismertette, mi is volt a megállapodás:

binotto-szocsi-dppi-1



„Csapatként nyilván a győzelem volt a legfontosabb, ezért úgy döntöttünk, hogy a legfontosabb, hogy az első két helyen legyünk az első körben, mert azzal kontroll alatt tudtuk volna tartani a tempót és a pozíciónkat, ahogy az történt is. Közösen megegyeztünk, hogy ennek a legjobb módja, ha először is nem adunk szélárnyékot Hamiltonnak, mert az előnyt jelentett volna neki. Ezért Charles Sebnek adott szélárnyékot, ebben állapodtunk meg. De csak abban, hogy szélárnyékot ad Sebnek, nem pedig a pozícióját, hogy így legyen előnye Sebnek, ezért a futam során visszaadtuk volna a helyezését. Ez volt a megállapodás. Szerintem pontosan az történt, amit elmagyaráztam: mindkét pilótánk hasonlóan jó rajtot fogott, a lágy gumikkal jó volt a sebességük. Charles bal oldalon maradt, Sebastian pedig előbb átugrotta Hamiltont, majd nagyon hamar szélárnyékot kapott Charles-tól.”

Binotto szerint a bokszstratégia viszont nem arról szólt, hogy visszaadják a vezetést Leclerc-nek: „Eleinte azt kértük Sebtől, adja vissza a pozícióját, de mondhatjuk, hogy a versenynek azon szakaszában Charles nem volt elég közel hozzá, így időt veszítettünk volna a cserével. Később Seb meglehetősen gyors volt, így némi előnyre is szert tett, szóval tudtuk, hogy később is dönthetünk erről. Az elévágás nem azt a célt szolgálta, hogy visszaadjuk Charles-nek a pozícióját: Charles azért állt ki, mert elkoptak az abroncsai, a bal hátsója elkopott, így neki az volt a legjobb idő a kerékcserére. Tudtuk, hogy ha mindkét autónkkal kiállunk, sebezhetővé válunk egy biztonsági autós fázis esetén Hamiltonnal szemben, ezért igyekeztünk a lehető legtovább kint maradni Sebbel. Aztán Seb gumijai is elkoptak, így neki is ki kellett állnia. Charles került előre, Seb hátulra, de a versenynek még nem volt vége, rengeteg lehetőség lett volna még eldönteni, mi a legjobb opció.”

A csapatfőnök ugyanakkor nem neheztel Vettelre, amiért a futam elején megtagadta a csapat kérését, inkább sajnálja az elszalasztott lehetőséget: „Vettel nagyon gyors volt, és elégedettek is vagyunk vele, tökéletesen alakult a versenye. Ha nem kellett volna kiállnia, megtarthattuk volna a második helyet. Már az elején elmondtuk, hogy ahhoz, hogy nyerhessünk, tökéletesnek kell lennünk, márpedig most nem voltunk azok. A teljesítményünk bizakodással tölthet el minket, de nem voltunk tökéletesek. A győzelemhez megbízhatónak is kell lennünk, ami szintén nem volt meg ma, hiszen problémánk adódott az erőforrással” – fogalmazott Binotto, hozzátéve: Vettelnek azonnal félre kellett állnia az autójával, mert attól tartottak, még komolyabb károkat szenvedhet el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: