DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Csapatrádió: Így szegült ellen a Ferrarinak Vettel

A német mindent megtett Szocsiban, hogy a rajtnál megszerzett vezetés a megállapodás ellenére nála maradhasson. Mutatjuk a Ferrari csapatrádiózását Oroszországból Vettel magánakciójával.

Miután Sebastian Vettel nagyszerű rajttal a harmadik helyről az első pozícióba ugrott az Orosz Nagydíj kezdetén, hamarosan megélénkült a Ferrari csapatrádiójának forgalma: az üzenetekből nyilvánvalóvá vált, hogy Charles Leclerc közös megegyezés alapján adott szélárnyékot a németnek – ezt a monacói a leintés után meg is erősítette. Az előzetes forgatókönyv szerint Vettelnek vissza kellett volna adnia a vezető pozíciót Leclerc-nek.

Ezt a helycserét azonban nem sikerült kivitelezni: a Ferrari hiába kérte meg a németet, engedje el a csapattársat, ő előbb időt kért, hogy elszakadjanak Lewis Hamilton Mercedesétől, aztán a másik Ferrarihoz viszonyított túl nagy távolságra hivatkozott. Végül a bokszkiállások során került Leclerc az élre: a Ferrari annyival később hívta Vettelt, hogy megvalósulhasson az elévágás. Az ESPN összegyűjtötte a csapatrádión elhangzott üzeneteket, melyekből kirajzolódik Vettel magánakciója:

2. kör, a Ferrari Leclerc-nek: „Rajta vagyunk, hogy megvalósítsuk a cserét.”

5. kör, a Ferrari Leclerc-nek: „El fog engedni a következő körben.”

6. kör, Vettel: „Mindenképp meglett volna. Szakadjunk el még két körig, aztán szóljatok.”

7. kör, a Ferrari Vettelnek: „Engedd el Charles-t.”

7. kör, Vettel: „Mondjátok meg neki, hogy kerüljön közelebb.”

8. kör, Leclerc: „Ti tettetek hátra. Én mindent betartottam. Később beszélni fogunk, de így nyilvánvalóan nehéz csökkenteni a különbséget.”



10. kör, a Ferrari Leclerc-nek: „Charles, kicsit később megcsináljuk a kiállást. Lewis még kissé közel van, ezért kicsit később csináljuk meg a kiállást. Fókuszálj a versenyedre, köszönjük.”

10. kör, Leclerc: „Teljesen megértem, csak az van, hogy én betartottam és szélárnyékot adtam neki, de semmi probléma. Aztán a verseny elején megpróbáltam nyomni. De nincs probléma, kézben van a helyzet.

22. kör, Leclerc kiállása.

24. kör, Vettel: „A hátsóim már szétesnek.”

24. kör, a Ferrari Vettelnek: „Attól tartunk, hogy Hamilton hosszan kint marad. Hamilton körideje 38.8.”

26. kör, Vettel kiállása, 1,3 másodperccel Leclerc mögött tér vissza.

28. kör, Vettel MGU-K-hibával lelassul. Vettel: „Hozzák vissza a kib***tt V12-es motorokat.”

A kiesés után adott tévéinterjúban a négyszeres világbajnok arról beszélt, szombaton még Leclerc, vasárnap azonban már ő volt a leggyorsabb a pályán Szocsiban. A verseny előtti megállapodásról a csapat érdekében egyelőre nem árult el részleteket, csupán arra célzott, talán nem tartotta magát tökéletesen a feltételekhez.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: