DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

A semmiből ugrott előre a McLaren

Az egész pénteki napot végigszenvedte a McLaren-Renault, de a változtatások olyan jól sikerültek, hogy Sainzot egészen az ötödik rajthelyre repítette előre a kvalifikáción. Meddig juthat vasárnap?

Carlos Sainz az utóbbi versenyeken nem volt éppen a szerencse fia, zsinórban három nullás futamon van túl, de a korábban messze erőn felül teljesítő spanyol nem saját hibák miatt volt kénytelen pont nélkül távozni. Szocsiban most kiváló esélyekkel indul, hogy jócskán gyarapítsa eddig megszerzett 58 pontját.

A Hamilton szerint Jet-üzemmóddal rendelkező Ferrarik és a három élcsapat többi pilótája (a karambolozó Albon kivételével) elérhetetlennek bizonyult a McLaren számára Szocsiban is, de a lehető legtöbbet kihozta az autóból, a hatodik legjobb idő Max Verstappen rajtbüntetése miatt az ötödik rajtpozíciót jelenti a spanyolnak. Pedig pénteken semmi jel nem utalt arra, hogy a wokingiak remekelhetnek Oroszországban.

A McLaren teljes áthangolása bevált az időmérőn


„Nagyon boldog vagyok, különösen a pénteki produkciónkat követően. Egészen jó napot zárt így a csapat. Rengeteg változtatást végeztünk el az autón, mivel a második szabadedzésen egészen rossz irányba indultunk el a beállításokat illetően. Az FP3 már jobban sikerült, utána pedig az időmérőn végre igazán jó érzés volt vezetni az autót és kiváló kört raktam össze” – nyilatkozta Carlos Sainz szombat délután.

„A mérnökök és a szerelők szenzációs munkát végeztek, egy nappal korábban még abszolút sehol nem voltunk. Köszönettel tartozom az egész csapatnak, nélkülük nem sikerülhetett volna ez a remek eredmény. Ötödikként rajtolni szuper érzés lesz azok után, amennyire pénteken szenvedtünk. Ez egyébként azt is mutatja, hogy idén egyre jobban megértjük az autó működését.”

Azért még egy szemszögből mégis aggódva várja az Orosz Nagydíjat. „Pénteken a versenytempónk volt a legborzalmasabb, nagyon lassúnak bizonyultunk. Azóta viszont nagymértékben sikerült javítani az autón, így reméljük, hogy versenytávon is megmutatkozik ez a gyorsulás. Nehéz lesz, mert hosszú etapokon nem próbálhattuk ki a teljesen átkonfigurált gépet. Jócskán találtunk extra leszorítóerőt, viszont nem tudhatjuk, hogyan befolyásolja majd ez az egyenesbeli tempónkat, ez még nagy kérdőjel maradt a vasárnapi futamra” – fogalmazott Sainz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: