Már az időmérő első két szakaszában is látszott, hogy a Ferrari némi előnyben lehet az Orosz Nagydíj kvalifikációján. A Q3 első gyorskörei után a Leclerc-Vettel-Hamilton sorrend alakult ki, pontosan ugyanaz, ami a harmadik szabadedzés végeredménye is volt. Hamiltonnak azonban volt még egy lövése a végén és néhány századdal be tudott csusszanni a döntő körben megint hibázó német elé a második rajthelyre.
Charles Leclerc ismét fölényesen győzte le a komplett mezőnyt a kvalifikáción. „Bámulatosan jól ment az autóm. Nem tudom, hogy ez-e a legjobb pálya a pole-pozícióból induláshoz, mivel nagyon hosszú az első kanyarig az út, nagyon fontos lesz holnap a rajt, ahogy itt mindig az.”
„Nagyon különleges érzés, hogy zsinórban negyedszer indulhatok a Ferrarival az első rajtkockából, mivel erre utoljára Michael Schumacher volt képes. De nem szeretnék hosszasan ilyen statisztikákra gondolni, egyszerűen csak a munkámat szeretném végezni a lehető legjobban. Holnap igen hosszú verseny vár ránk, de eddig egész hétvégén nagyon versenyképes az autó” – tekintett előre Leclerc, aki zsinórban kilencedszer is jobbnak bizonyult az időmérőn csapattársánál.
Hamilton várakozásait felülmúlta a második kocka. „Nehéz időmérő volt, a két Ferrari elképesztően gyors az egyenesben, teljesen más szinten vannak. Ebben a tekintetben óriási előnyt élveznek hozzánk képest. Nem is számítottam erre, hogy sikerül bekerülnöm az első sorba, úgyhogy nagyon boldog vagyok emiatt.”
„Mi annak idején beszélgettünk, hogy a Mercedesnek parti-módja van, a Ferrariknak valami egészen más, nekik repülőgép-üzemmódjuk is létezik. Mindent beleadtam az utolsó körömben, a csapat nagyszerű munkát végzett és örülök, hogy végül összeállt a dolog, egyáltalán nem számítottam arra, hogy bekerülhetek az első sorba, nagyon boldog vagyok. A rajtnál nem lesz előnyös a keményebb keverékkel rajtolnunk, de megpróbálom a lehető legjobban megkeseríteni Charles Leclerc életét” – nyilatkozta nagy elégedettséggel Lewis Hamilton.
Vettel csalódottan vette tudomásul a közel négy és fél tizedmásodperces lemaradással kivívott harmadik rajtkockát. „Tény, hogy nem vagyok boldog, nem tudtam a maximumot kihozni az autóból. A gyengébb Q1 után kicsit összeszedtem magam, de végül a döntő pillanatban megint nem jött össze úgy, ahogy szerettem volna.”
„Más gumistratégián rajtolunk a Mercedesekhez képest és az első kanyarig igen hosszú az út. A sebességünk megvan, úgyhogy hajrá, holnap mindent beleadok!” – tekintett előre Vettel, akit a lágy abroncsok segíthetnek a rajtnál esetleg megelőzni a Mercedes brit pilótáját. De talán könnyebb dolga lenne, ha a második kockából indulhatna.