Szokásos forgatókönyv szerint zajlott a második 90 perces szabadedzés Szocsiban: a mezőny tagjai előbb keményebb keveréken rótták a köröket – elsősorban a közepest preferálták –, aztán az edzés közepén felkerültek a lágy abroncsok és az időmérős szimuláció során megszülettek a látványos köridők, mindenkitől egy-egy próbálkozás. Az utolsó fél órát kívülről eseménytelen adatgyűjtés jellemezte, mivel a csapatok kopott abroncson, megtankolt autóval a versenykörülményeket szimulálták, igaz, néhány forró helyzet izgalmasabbá tette ezt a periódust.
A tréning első harmadában közepes keveréken a Ferrari foglalta el az első két pozíciót, az első szabadedzésen leggyorsabb Charles Leclerc 1:34,148-cal már ekkor megfutotta a hétvége addigi legjobbját. Sebastian Vettel a másik Ferrarival, Lewis Hamilton a Mercedesszel és Max Verstappen a Red Bull-lal követte őt – mindannyian negyed másodpercen belül.
Az időmérős próbálkozás meglepetésre Verstappennek sikerült a legjobban: 1:33,162-es köre 0,335 másodperc előnnyel volt gyorsabb Leclerc lágy abroncsos idejénél, így a második szabadedzést a Red Bull zárta az élen, megfordult a két fiatal sorrendje. A harmadik helyet megszerző Bottas már hat tizedmásodperccel maradt le, miközben sem a negyedik Hamilton, sem az ötödik Vettel nem tudott erős kört összerakni, utóbbi egy teljes másodperccel lassabb volt.
A hatodik helyen Pierre Gasly végzett a Toro Rossóval, Sergio Perez Racing Pointját és Nico Hülkenberg Renault-ját megelőzve. Csak a 10. helyen zárt Alexander Albon, aki az edzés nagyjából felét töltötte a bokszban, a Red Bull hosszasan szerelte RB15-ösét, leggyorsabb köreit az utolsó percekre tartogatta.
Egyetlen virtuális biztonsági autós fázis volt a szabadedzésen: nem történt baleset, a 2-es kanyar bukóterében kialakított „szlalompálya” egyik tábláját döntötték ki, melyet a sportbírók VSC hatálya alatt állítottak a helyére. Majdnem történt azonban két csúnya ütközés nagy tempókülönbségű autók között. Előbb a két Toro Rosso ment majdnem össze, Kvjat hirtelen belassított Gasly előtt, aki egy gyors kormánymozdulattal tudott csak kitérni. 10 perccel a vége előtt Hamilton az ideális íven cammogó Albont tudta kevés híján kikerülni – újra szükség volt a jó reakcióidőre.
A második szabadedzés eredménye:
Versenyző | Autó | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1:33.162 | - | 29 |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:33.497 | 0.335 | 33 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:33.808 | 0.646 | 22 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:33.960 | 0.798 | 32 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:34.201 | 1.039 | 32 |
6 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1:34.971 | 1.809 | 26 |
7 | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | 1:34.998 | 1.836 | 31 |
8 | Nico Hulkenberg | Renault | 1:35.026 | 1.864 | 33 |
9 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1:35.176 | 2.014 | 31 |
10 | Alexander Albon | Red Bull/Honda | 1:35.216 | 2.054 | 18 |
11 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1:35.223 | 2.061 | 33 |
12 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Honda | 1:35.337 | 2.175 | 38 |
13 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1:35.351 | 2.189 | 26 |
14 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:35.370 | 2.208 | 28 |
15 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo/Ferrari | 1:35.374 | 2.212 | 34 |
16 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1:35.593 | 2.431 | 31 |
17 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1:35.635 | 2.473 | 29 |
18 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1:36.004 | 2.842 | 29 |
19 | George Russell | Williams/Mercedes | 1:36.785 | 3.623 | 38 |
20 | Robert Kubica | Williams/Mercedes | 1:37.838 | 4.676 | 36 |