DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Helycsere: Verstappen Leclerc előtt a második edzésen

A Red Bull diktálta a tempót egy körön, lágy abroncson Szocsiban pénteken. Max Verstappen három tizedmásodpercet adott a Ferrarinak, hatot a Mercedesnek.

Szokásos forgatókönyv szerint zajlott a második 90 perces szabadedzés Szocsiban: a mezőny tagjai előbb keményebb keveréken rótták a köröket – elsősorban a közepest preferálták –, aztán az edzés közepén felkerültek a lágy abroncsok és az időmérős szimuláció során megszülettek a látványos köridők, mindenkitől egy-egy próbálkozás. Az utolsó fél órát kívülről eseménytelen adatgyűjtés jellemezte, mivel a csapatok kopott abroncson, megtankolt autóval a versenykörülményeket szimulálták, igaz, néhány forró helyzet izgalmasabbá tette ezt a periódust.

A tréning első harmadában közepes keveréken a Ferrari foglalta el az első két pozíciót, az első szabadedzésen leggyorsabb Charles Leclerc 1:34,148-cal már ekkor megfutotta a hétvége addigi legjobbját. Sebastian Vettel a másik Ferrarival, Lewis Hamilton a Mercedesszel és Max Verstappen a Red Bull-lal követte őt – mindannyian negyed másodpercen belül.



Az időmérős próbálkozás meglepetésre Verstappennek sikerült a legjobban: 1:33,162-es köre 0,335 másodperc előnnyel volt gyorsabb Leclerc lágy abroncsos idejénél, így a második szabadedzést a Red Bull zárta az élen, megfordult a két fiatal sorrendje. A harmadik helyet megszerző Bottas már hat tizedmásodperccel maradt le, miközben sem a negyedik Hamilton, sem az ötödik Vettel nem tudott erős kört összerakni, utóbbi egy teljes másodperccel lassabb volt.

A hatodik helyen Pierre Gasly végzett a Toro Rossóval, Sergio Perez Racing Pointját és Nico Hülkenberg Renault-ját megelőzve. Csak a 10. helyen zárt Alexander Albon, aki az edzés nagyjából felét töltötte a bokszban, a Red Bull hosszasan szerelte RB15-ösét, leggyorsabb köreit az utolsó percekre tartogatta.

Egyetlen virtuális biztonsági autós fázis volt a szabadedzésen: nem történt baleset, a 2-es kanyar bukóterében kialakított „szlalompálya” egyik tábláját döntötték ki, melyet a sportbírók VSC hatálya alatt állítottak a helyére. Majdnem történt azonban két csúnya ütközés nagy tempókülönbségű autók között. Előbb a két Toro Rosso ment majdnem össze, Kvjat hirtelen belassított Gasly előtt, aki egy gyors kormánymozdulattal tudott csak kitérni. 10 perccel a vége előtt Hamilton az ideális íven cammogó Albont tudta kevés híján kikerülni – újra szükség volt a jó reakcióidőre.

A második szabadedzés eredménye:

  Versenyző Autó Köridő Hátrány Körök
1 Max Verstappen Red Bull/Honda 1:33.162 - 29
2 Charles Leclerc Ferrari 1:33.497 0.335 33
3 Valtteri Bottas Mercedes 1:33.808 0.646 22
4 Lewis Hamilton Mercedes 1:33.960 0.798 32
5 Sebastian Vettel Ferrari 1:34.201 1.039 32
6 Pierre Gasly Toro Rosso/Honda 1:34.971 1.809 26
7 Sergio Perez Racing Point/Mercedes 1:34.998 1.836 31
8 Nico Hulkenberg Renault 1:35.026 1.864 33
9 Lance Stroll Racing Point/Mercedes 1:35.176 2.014 31
10 Alexander Albon Red Bull/Honda 1:35.216 2.054 18
11 Lando Norris McLaren/Renault 1:35.223 2.061 33
12 Daniil Kvyat Toro Rosso/Honda 1:35.337 2.175 38
13 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1:35.351 2.189 26
14 Daniel Ricciardo Renault 1:35.370 2.208 28
15 Kimi Raikkonen Alfa Romeo/Ferrari 1:35.374 2.212 34
16 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1:35.593 2.431 31
17 Carlos Sainz Jr. McLaren/Renault 1:35.635 2.473 29
18 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo/Ferrari 1:36.004 2.842 29
19 George Russell Williams/Mercedes 1:36.785 3.623 38
20 Robert Kubica Williams/Mercedes 1:37.838 4.676 36
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: