DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Norris: Ez minden volt, csak nem versenyzés

Tökéletesen sikerült Lando Norris futama Szingapúrban, de megdöbbentette a verseny első felében tapasztalt szándékos lassú tempó. A látványos gumikímélés miatt simán tartotta a lépést.

Egyébként is nagy kihívás bárkinek bárkit megelőzni a szingapúri lassú, kanyargós pályán, amikor pedig az első helyezettek rendkívül feltűnően visszafogják a sebességet, hogy ezzel kíméljék az abroncsaikat, akkor olyan vonat alakul ki, ahol az előzés szinte lehetetlen. Az első tízben nem is történt támadás abban az időszakban, versenyzésről nemigen beszélhettünk.

Lando Norris számára remekül alakult a szingapúri hétvége, mert annak ellenére, hogy sosem vezetett itt korábban, kiváló időmérő után hasonlóan jó futama volt, hetedikként végzett, ami a jelenlegi mezőnyben (normális esetben) az elérhető maximum. A Marina Bay pályán a pilóták általában rettentően fáradtan és fájdalmakkal szállnak ki egy kétórás száguldás után, most viszont a kezdeti visszafogottság miatt erről szó sem volt. Lewis Hamilton egyébként többek között éppen ennek tudja be, hogy nem nyert, ráadásul még a dobogóról is leszorult.

„Fáradt vagyok, de az első harminc körös etap során annyira a határaink alatt vezettünk, nehogy elfékezzük az abroncsokat, vagy túlkormányzottság lépjen fel, hogy közel sem annyira, mint számítottam. Három-négy másodperccel mentünk lassabban a normális tempónkhoz képest” – magyarázta Lando Norris.

Norris hibátlanul teljesített Szingapúrban, hat pont a jutalma


„Sokkal inkább tűnt egy húszkörös sprintversenynek, nevezhetnénk kellemesnek is, mert nem fáradtam el annyira, mint amennyire kellett volna, de ez így nem versenyzés. Csak ülünk és nem csinálunk semmit. Dögunalmas, senki számára nem néz ki jól, de mindez azért van, mert a gumik annyira rosszak.”

Azért az eredménnyel elégedett. „Nem hinném, hogy sokkal többet kihozhattunk volna ebből a versenyből. Nem volt sima futam, bizonyos időszakokban keményen kellett nyomnom a pozíciókért, máskor viszont pihenhettem. Az utolsó tíz körben kicsit nagyobb nyomás alá helyeztek.”

Végül alig három másodperccel Alexander Albon mögött ért célba hetedikként. „Alex és az én tempóm többé-kevésbé hasonló volt, kevéssel volt csak gyorsabb, mögöttem viszont Gasly és Hülkenberg jócskán gyorsabbnak tűnt. Szerintem friss, közepes keverékeken futottak, nyomás alá kerültem. Az utolsó 10-15 kör kissé stresszes volt emiatt, de mindent úgy tettem, ahogy szükséges volt” – fogalmazott a McLaren újonc brit pilótája.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: