DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Giovinazzi: Remélem, otthon lefotózták, hogy én vezettem

Kimi Raikkönen a nyári szünet óta képtelen pontot szerezni csapata számára, Antonio Giovinazzi pedig egy büntetés ellenére is megtarthatta tizedik helyét. Raikkönen balesetéért nem járt szankció.

Nem a tervek szerint alakult az Alfa Romeo Racing csapatának hétvégéje Szingapúrban, miután összesen egy pontot tudott szerezni az istálló, akárcsak Monzában. Kimi Raikkönen zsinórban harmadik versenyén nullázott, míg ha Giovinazzi nem dobja el Spában a vasat az utolsó körben, zsinórban harmadik versenyén ért volna célba az első tíz között.

„Nem egészen úgy ért véget számomra a verseny, ahogy azt reméltem” – kezdte a Jégember. „Nagyon koptak a gumijaim, s míg az első újraindításnál sikerült megtartanom a pozícióm, a másodiknál már hárman is megelőztek. A Kvjattal történt balesetem véget is vetett a versenyemnek, nem volt hová mennem.”

Giovinazzi megtapasztalta, milyen is az élen lenni


„Mikor belenéztem a tükörbe az egyenesben, még messze volt, de amikor befordultam, megláttam a szemem sarkából. Ekkor már késő volt bármit is tenni. Voltam a stewardoknál, nem számítok büntetésre” – tette hozzá a finn, s az esetet versenybalesetnek is minősítették a felügyelők.

Míg Raikkönen kisebb hullámvölgyben van, csapattársa valósággal szárnyal a nyári szünet óta. Az olaszt is vizsgálták a versenyt követően, mivel túl közel autózott egy mentést végző munkagéphez. Giovinazzi tízmásodperces büntetésben részesült, ám így is a tizedik helyen végzett: „Nagyon küzdős verseny volt. Örülök, hogy szállítottam egy pontot a csapatnak, de még mindig azt érzem, előrébb is zárhattunk volna. A közepes gumikon tovább kint maradtunk az ideálisnál, ha hamarabb kijövünk, Norris előtt maradhattunk volna, ami a 7. helyet jelenti.”

„A Ricciardóval történt ütközéstől megsérült a felfüggesztésem, ami nem volt a segítségemre, a kormányom beállt egy oldalra, nehéz volt ellentartanom. Viszont nagyon akartam azt a pontot, így az utolsó körig harcoltam. Nagy élmény volt vezetni a versenyt, valamint a Ferrarikkal és Mercedesekkel csatázni. Remélem, valaki otthon csinált egy fotót a pillanatnyi állásról, mikor elöl voltam!”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: