DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Binotto: Nem az én előléptetésem miatt vannak problémák az autóval

Mattia Binotto, a Ferrari újdonsült csapatfőnöke szerint a legkevésbé az a baj a csapatnál, illetve az autóval, hogy őt előléptették 2019-re, az időmérős és a futamokon tapasztalt műszaki hibákhoz szerinte ennek semmi köze.

Charles Leclerc már akár Bahreinben megszerezhette volna karrierje első győzelmét, ott azonban a motor kezdett rakoncátlankodni autójában, és azóta is többször előfordultak ilyen-olyan műszaki hibák mind nála, mind a négyszeres világbajnok csapattársnál, Sebastian Vettelnél. Ezek miatt mindkét versenyző nem egyszer a mezőny végéről kellett már, hogy induljon, emiatt pedig mostanra mindkettejüknek óriási lett a lemaradása a vb összetettjében Lewis Hamiltonhoz képest.

A legutóbbi ilyen problémás verseny, a német hétvége után Binotto úgy fogalmazott, át kell gondolniuk a csapat belső működését, amikor viszont a Motorsport.com a minap visszatért erre a kérdésre, szerinte a csapat problémái az autóval nem függnek össze azzal, hogy őt előléptették technikai igazgatóból csapatfőnökké. „Nem hiszem, hogy ezen múlna... még ha nem is tudom jelenleg a tényleges választ a kérdésre” - ismerte el Binotto. „Az egyértelmű, hogy sok olyan problémánk volt, aminek nem lett volna szabad előjönnie sem. Nem gondolnám, hogy sok minden változott az előző évhez vagy a korábbiakhoz képest, még az sem, hogy az előző években sem a megbízhatóság volt a legerősebb pontunk. Ezzel viszont foglalkoznunk kell.”

De nem ám csak úgy nekiugorva a problémáknak... „Néha prioritás kérdése az egész, ilyenkor a kérdés az, harcolsz-e éppen a bajnoki címért. De egyébként nem csak az kell a megbízhatóság javításához, hogy megoldd a meglévő problémákat, hanem jól is kell megközelíteni az egész kérdést. Most ezen törjük a fejünket.”

 00119017_648



A Ferrari nemrég visszahozta az Alfa Romeótól Simone Restát, aki mostantól a karosszéria fejlesztéséért felel. Binotto szerint ő lesz a csapat egyik alappillére a jövőben. Restára már csak azért is szükség lehet, mert az SF90 fejlődése egyáltalán nem egyenes vonalú, és komoly visszaeséseket tapasztalhatunk a teljesítményt illetően. „Hoztunk egy padlólemezt, ami végül nem működött úgy, ahogy azt vártuk, de mivel már tudjuk, hogy ez miért volt, végül is fogalmazhatunk úgy, hogy ez is hozzátett a csapat összes tudásához. Többször mondtam már, hogy fiatal csapat vagyunk, hiszen a szakembereink általában nagyon kevés időt töltöttek a pozíciójukban, ezt az emlegetett tudástárat pedig össze kell rakni, amihez néha hosszabb idő kell. Emiatt még örülök is, hogy előkerülnek problémák, hiszen amellett, hogy nyilván meg kell őket oldani, ezeknek köszönhetően fejlődik az autónk. Éppen ezért kell nyugodtaknak maradnunk, fókuszálnunk, mert csak így lehetünk versenyképesek hosszabb távon is.”

A Ferrari versenyzői közül Vettel jelenleg 94, Leclerc pedig 118 pont lemaradásban vannak az egyéni vb-tabella negyedik és ötödik helyén, a csapat pedig a konstruktőrök között 150 pontos hátránnyal második a Mercedes mögött, viszont csak 44-gyel előzi meg a Red Bullt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: