A fiatal lengyel 2008-ban megnyerte a Kanadai Nagydíjat a BMW-vel (a gyártó egyetlen, önálló csapatként szerzett futamgyőzelme volt ez), de már nem sokkal bemutatkozása után is rásütötték a bélyeget, miszerint a jövő egyik világbajnoki esélyese lehet. Valószínűleg minimum harcolhatott volna a bajnoki címekért, de végül egy súlyos ralibaleset keresztülhúzta a számításokat.
2017-ig csak ritkán hallottunk felőle, ekkor azonban váratlanul tesztelni kezdett a Renault istállóval, majd később a Williamsnél is kipróbálta tudását. Annak tükrében, hogy 2011 februárjában az sem volt biztos, hogy meg tudják menteni jobb karját, ez önmagában szenzációnak számított.
Egy év tesztpilótai szerepkör után idén állandó ülést kapott a grove-iaknál, de egyelőre nem túl meggyőző. Újonc csapattársa, George Russell rendszerint legyőzi őt istállón belül, általában nem is kevéssel. Igaz, a szerencse folytán pontot csak a lengyel szerzett, ami az idei, nagyon pocsék FW42-essel komoly bravúr. Azt se feledjük, hogy Russellről egyre több szakértő állítja, hogy a jövő világbajnoka lehet.
A korábbi Formula-1-es pilóta, Giedo van der Garde szerint viszont eddig nyújtott gyenge teljesítménye felett nem lehet szemet hunyni. „Ugyanolyan autóval folyamatosan elveri őt a csapattársa, ebből csak arra lehet következtetni, hogy nem végez valami jó munkát.”
„Láthatjuk, hogy szenved a karjával és a kezével, ehhez még az is hozzájön, hogy a kihagyott évek miatt teljesen kiesett a ritmusból. Kubicának szíve joga, hogy megpróbálja, de azt kell mondanunk, hogy eddig nem néz ki túl jól, amire képes” – mondta el véleményét van der Garde a racingnews365 hasábjain.
Honfitársa, a szintén holland Jan Lammers (egykori F1-es pilóta, jelenleg a Holland Nagydíj szervezéséért felelős főnök) viszont teljesen másképp látja a lengyel helyzetét. „Örülök, hogy karsérülése ellenére újra jelen lehet a Formula-1-ben. Számomra minden egyes nagydíjon Robert Kubica a verseny embere” – fogalmazott Lammers.