DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Verstappen büntetése kiölte volna a versenyzés alapjait

Így látja az F1-es Osztrák Nagydíj hajrájában történt incidenst a holland csapatfőnöke, Christian Horner, aki szerint a rajongók veszítettek volna a legtöbbet, ha utólag módosítják a győztes kilétét.

A nyár elején két Formula-1-es futamon esély volt rá, hogy ne azt hirdessék ki győztesnek, aki elsőként szelte át a célvonalat, ám míg Kanadában már verseny közben megbüntették Sebastian Vettelt, addig az Osztrák Nagydíjon végül nem szankcionálták Max Verstappen Charles Leclerc ellen bemutatott, koccanással járó döntő előzését. Aligha meglepő, hogy a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner támogatja a felügyelők döntését, de nemcsak azért, mert így az ő pilótájuk nyert, hanem mert ez az egész sportág javát szolgálta:

A szóban forgó incidens (a videó a YouTube-ra átkattintva indul!)

„Természetesen sosem lehet tudni, milyen irányba mennek el a felügyelők, de számomra teljesen világos volt a helyzet” – idézi Hornert az Autosport.com. „A gokarttól kezdve minden pilóta számára az alapokat ölte volna ki a versenyzésből. Max egy árnyalatnyival előrébb volt a kanyarcsúcspontnál, és a belsőkamerás felvételek alapján ő diktálhatta, hogyan vegyék be a kanyart. Számomra egy pillanatig sem volt kérdéses, de nyilván a felügyelőknek alaposan meg kellett vizsgálniuk.”

Verstappen és Leclerc, akikről kiderült, hogy korábban még csak nem is köszöntek egymásnak, aztán a soron következő Brit Nagydíjon ismét kőkemény csatákat vívtak egymással, ám akkor a felügyelők még csak nem is vizsgálták a manővereket. Horner szerint ez is bizonyítja, hogy jó döntés született Spielbergben:

„Úgy vélem, a legnagyobb vesztesek a rajongók lettek volna. Nagyszerű és izgalmas futam volt, és szerintem az volt a helyes döntés, hogy nem avatkoztak közbe. Pontosan ilyet akarnak látni az F1-es rajongók: szoros, kerék a kerék elleni csatákat. Ha fordítva történt volna, azaz Leclerc előzött volna meg minket, idegesített volna, de ugyanígy látnám az esetet. Számos incidenst végignéztünk Michael Masi versenyigazgatóval, s a 90 százalékukat versenybalesetnek ítéltük, szóval hagyjuk is őket versenyezni. Amíg nem veszélyes és nem büntetünk egy manőver nem szándékos következményéért, addig egyszerűen hagyjuk őket versenyezni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: