A Kevin Magnussen által hajtott VF-19-es új alkatrészeket kapott a Német Nagydíj hétvégéjére, csapattársa, Romain Grosjean viszont ezzel szemben visszaváltott az eredeti, Ausztráliában is használt kasztnira Hockenheimben. Ezek tükrében némileg furcsa volt, hogy a pénteki második szabadedzésen a francia tudott gyorsabb lenni, ráadásul nem is kevéssel - 1,29 másodpercet adott Magnussennek.
Az első szabadedzésen egyébként Magnussen a spanyol specifikációt használta - azzal is kapott hét tizedet Grosjeantól. Vajon ennyire mellélőttek volna a fejlesztésekel, hogy az semmilyen előrelépést nem jelent, sőt, még rosszabbul is néz ki vele az istálló helyzete? „Nem érzek nagy különbséget Spanyolországhoz képest” - ismeri el a dán. „És nem is tudom, lehet-e ez ellen bármit tenni. Mármint nyilván lehet, aztán meglátjuk, mire lesz elég a ma este, és ezzel mire leszünk képesek szombaton.”
Paradox a helyzet. „Ahhoz képest, hogy új alkatrészeket kaptam, nagyon nagy volt a különbség. Nem ezt akarja az ember látni. Fejlődni akarunk. Eleinte nem így nézett ki, így meg kell értenünk, miért nem muzsikálnak azok az alkatrészek, amelyeknek muzsikálniuk kellene.”
A csapatfőnöknek egyre extrémebb ötletei vannak. „Néha csak a drasztikus megoldások segítenek” - ismerte el Günther Steiner. „Ha elkezdesz vitatkozni egy dologról, úgy, hogy csak körbe-körbe járkálunk a probléma körül, az azt jelenti, hogy fogalmad sincs, mi a baj. Drasztikus és szokatlan (visszaváltani a legelső autóspecifikációra - a szerk.), viszont néha kívülről kell szemlélnünk, mi is a baj. A cél most az, hogy Magyarországig megértsük, mi a probléma, és mit tudunk tenni ez ellen a szezon második felében.”
A kézenfekvő az lenne, ha most Magnussen autóját is visszalakítanák az 1.0-ás verzióra, erre azonban nincs lehetőség: nincs hozzá annyi év eleji alkatrész. Erre legfeljebb a Magyar Nagydíjon kerülhet majd sor, akkor viszont reális alternatíva lehet. „Nagyon szeretném, de ez nem megoldható. Másrészt pedig a fejlesztésekkel is foglalkoznunk kell, és ha ezek nem működnek, akkor meg kell értenünk, hogy tudunk jobbakat hozni legközelebb. Aztán ha ekkora marad a különbség, talán jobban járunk, ha az én autómnál is visszaváltunk a legelső, ausztrál verzióra.”