DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Nagy változások várhatók a Renault-nál

A Renault célja továbbra is az, hogy a top 3-at leszámítva ők legyenek a legjobb csapat a mezőnyben, viszont a franciák tudják, jelenleg nem elég stabilak ehhez és túlságosan végletes teljesítményt nyújtanak. Nagy csatára számítanak a McLarennel, ehhez pedig nagy változások is kellenek.

A Renault 2019-ben számtalanszor tudott azért harcolni, hogy ők lehessenek a best of the rest, vagyis a három topcsapatot leszámítva ők nyerjék a kis- és középcsapatok különmeccsét. Ezzel szemben viszont becsúsztak kifejezetten gyenge futamok is, ennek köszönhetően az istálló jelenleg csak az ötödik, ráadásul a kitűzött célt, vagyis az eggyel jobb pozíciót jelenleg birtkoló McLaren előnye a Német Nagydíj hétvégéje előtt tetemes, nem kevesebb, mint 21 pont. A Renault csapatfőnöke, Cyril Abiteboul tisztában van a csapata helyzetével, és a cél továbbra is a negyedik hely.

„Tudjuk nagyon jól, hol vagyunk versenyképesek, ahogy azt is tudjuk nagyon jól, hogy hol nem” - szögezi le Abiteboul. „Olyan pályákra van szükségünk, ahol rendben lesz az autó egyensúlya. Viszont van néhány olyan, ahol ez nem lesz így. Ezt meg kell viszont oldanunk. Nem apró toldozgatásokról lesz itt szó ezekben az esetekben, hanem alapvető változtatásokról. Értjük, mik a problémáink, ezekhez pedig nagy átalakítások kellenek. Ehhez viszont időre van szükségünk. A jelen helyzetünk szerint lesznek olyan helyszínek, ahol küszködni fogunk, ahogy például küszködtünk Ausztriában is. Ott utasok voltunk a szituációban.”

00119014_679



Abitebouléknak a Brit Nagydíj segített megérteni, hogy a Renault-val egyébként nagyon sok helyen nincs különösebb baj, a középgyors kanyarok viszont az autó Achilles-sarkának számítanak. „Egyértelmű a helyzet, az autónk kifejezetten jó nagyon sok körülmény között, lassú kanyarokban, gyorsakban és az egyenesekben is. A brit pálya egyes szektorában nem sokon múlt, hogy mi legyünk a leggyorsabbak, ráadásul folyamatosan, ami azért sokat elmond. A hármas szektorral és a 16-os kanyarral sem volt baj, a középső szektor viszont, a középgyors kanyarjaival egyértelműen nem fekszenek az autónak az adott tulajdonságai miatt.”

Ez bizonyos szempontból jó, máshonnan nézve viszont ugyanennyire rossz is. „Ez hoz magával egy jó és egy rossz hírt. A rossz az, hogy ahogy Ausztriában, úgy ezek a problémák máskor, máshol is meglesznek, viszont amint sikerült megállapítani, mi a probléma, majd rendesen meg is érteni, csak idő kérdése, és jön majd rá a megoldás. Az aerocsapatban dolgoznak ezen emberek rövid- és hosszú távon is. A változások jönnek, de a nyár előtt valószínűleg ebből az emberek olyan nagyon sokat nem láthatnak. De inkább legyenek hosszú távú, tartós megoldásaink, akár 2020-ra nézve is. Szoros csata lesz a McLarennel, kíváncsi vagyok.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: