A Formula-2 negyedik helyén álló Sergio Sette Camara jelenleg a McLaren kötelékébe tartozik. Hivatalos tartalékpilótaként kezdte meg a 2019-es szezont, csakhogy elegendő szuperlicenszpont híján akkor sem versenyezhetne, ha szükség lenne rá: ezért a Renault tartalékosa, Szergej Szirotkin áll készen a beugrásra a wokingi csapatnál, amennyiben Carlos Sainz vagy Lando Norris nem tudna versenyezni.
Camara személyes szponzora a brazil olajvállalat, a Petrobras, amely a McLarennek is partnere: újabb mellékszál a történetben, hogy a csapat mégsem a cég termékeit használja, hanem a BP üzemanyagát és Castrol olaját, hasonlóan a motort biztosító Renault-hoz. Májusban napvilágot láttak olyan hírek, hogy Brazília új elnöke arra utasította a Petrobrast, lépjen ki az öt évre szóló, rendkívül költséges szerződésből.
Itt jön a képbe a brazil UOL sztorija: a lap szerint a Petrobras és támogatottja, Sette Camara a Williamsnél köthetnek ki a 2020-as szezonban. Az együttműködés nagy múltra tekint vissza, az olajcég a Williams partnere volt a BMW-s időkben, valamint a közelmúltban is, mikor Felipe Massa versenyzett a csapatnál.
Sette Camara a gyengélkedő Robert Kubica helyét venné át, ám még egy előfeltétele lenne debütálásának: a Formula-2-es végelszámolásban a legjobb négy között kell végeznie, hogy megkapja az F1-es induláshoz szükséges szuperlicenszet. A brazil F2-es csapattársa a DAMS-nél éppen az a Nicholas Latifi, aki a Williams tartalékja, ugyancsak stabil szponzori háttérrel: Sette Camara kinevezéséhez neki is lenne pár szava, mivel célja szintén a 2020-as F1-es bemutatkozás. Az eredmények a Formula-2-es összetett második helyén álló Latifi leigazolását indokolnák, de az F1-ben megszoktuk, hogy a teljesítmény csak egy sok tényező közül.
Az UOL említ két tényezőt, melyek elmozdíthatják a mélyponton álló, pontszerzésre is reménytelen Williamst. Az egyik a Renault-motorokhoz való visszatérés, amely úgy jöhetne létre, hogy a McLaren megkapná a csapat Mercedes-erőforrásait – ezt az opciót Claire Williams csapatfőnök-helyettes határozottan cáfolta. A másik a McLarentől érkező technikai szakember, Pat Fry érkezése, aki a fizetetlen szabadságáról vissza sem térő Paddy Lowe-t váltaná húzónévként. A 20 éven keresztül McLaren és Ferrari tervezőrészlegén dolgozó Fry csatlakozása egyelőre nem eldöntött, de valószínűnek tűnik.