A Formula-1 versenyigazgatója, Michael Masi egyáltalán nem érti, miért volt dühös Sergio Perez Franciaországban a rá kirótt plusz öt másodperc miatt. A felvételeken egyértelműen látszott, hogy ugyan a bóját és a táblát megkerülve érkezett vissza a pályára a bukótérből, több pozíciót is nyert a manőverrel.
Perez arra hivatkozott, hogy a pálya elhagyása után úgy érkezett oda vissza, ahogy azt a szabályok előírják, mégis büntették. Az FIA azonban könnyedén kiszúrta, hogy két olyan autó elé csatlakozott vissza, amelyek a kérdéses kanyarlevágáskor még előtte voltak a pályán, márpedig ez jogtalan előnyszerzés és szankcióval jár.
„Két dologra kell kiemelkedően figyelnie a pályát elhagyó pilótának. Elsősorban arra, hogy biztonságosan, senkit nem veszélyeztetve csatlakozhasson vissza, másodsorban pedig a manőverrel nem szerezhet előnyt” – magyarázta a Motorsport.com kérdésére Masi.
„Ha megnézzük az autójából készült felvételeket, láthatjuk, hogy amikor Sergio elfékezi magát, akkor Lance Stroll jön közvetlenül mögötte. Inkább úgy határoz, hogy balra megkerüli a tömeget, a bóját és a táblát, majd Alex Albon és Kevin Magnussen elé tér vissza.”
„Monaco után tartottunk egy megbeszélést, ahol maguk a pilóták kérték, hogy mindenképpen figyeljünk arra ilyen esetekben, hogy az ilyen helyzetben érintett versenyző azon pilóta mögé érkezzen vissza a pályára, aki mögött az elhagyás pillanatában futott. Valahol meg kellett húznunk a határt.”
„Ha Sergio úgy döntött volna, hogy a hatos kanyar után visszaengedi maga elé a két érintett autót, valószínűleg figyelembe vettük volna és úgy értelmezzük, hogy nincs szükség büntetésre, mivel szankcionálta saját magát” – tette hozzá Masi. Monaco után Kanadát és Franciaországot sem úsztuk meg vitatott büntetések nélkül, Daniel Ricciardo kétszer öt másodperces visszasorolását is vitatják, többek között a győztes Lewis Hamilton is.