DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Haas: Amióta az F1-ben vagyunk, nem voltunk még ilyen gyengék

Nem köntörfalazott Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke a Francia Nagydíj leintése után - Steiner szerint az istálló rövid F1-es története leggyengébb hétvégéjén van túl.

A Francia Nagydíj során Kevin Magnussen már az időmérőn is gyengélkedett azzal, hogy csak tizenötödk lett, ezt végül a versenyen még alul is tudta múlni, ugyanis 17. helyével csak a két Williamst tudta megelőzni. Romain Grosjeannak sem volt jobb hétvégéje, a francia a 17. helyről vághatott neki a futamnak, és csak egyet tudott felzárkózni, amikor félre kellett állnia autója meghibásodása miatt. 

Grosjeannak ráadásul duplán keserű lehet a pirula, amit hazai versenye után be kell vennie, hiszen autójában ráadásul még váltót is kell cserélni a következő futamig, vagyis az Osztrák Nagydíjig. A Haas ezzel az elmúlt három futamon összesen mindössze egy pontot tud felmutatni.

„Azt hiszem, ez volt négyéves történetünk leggyengébb hétvégéje” - fogalmazott lemondóan Günther Steiner csapatfőnök a Motorsport.comnak. „Annyira bizarr, hogy azzal az autóval, amivel az első versenyen a hatodik-hetedik helyre, Monacóban pedig hatodikként tudjuk kvalifikálni magunkat, ugyanazzal ennyire visszaesünk Franciaországban.”

00119012_570



A megoldást Steiner egyelőre nem látja. „Ne kérdezzék, mert nem tudom, mi a probléma. Ha megkérdezik, akkor se tudnék rá válaszolni. Meg kell találnunk a válaszokat nekünk is ugyanerre a kérdésre. Nagyon nagy csalódás ez a helyzet, és a legrosszabb pont ez - hogy még a válaszokat sem tudjuk erre.”

Kanadában Magnussen panaszkodott arra, hogy ennél rosszabbul versenyautóban soha nem érezte magát, most a csapatfőnök ismeri el, nagyon rossz hétvégén vannak túl. Sőt, utóbbi szerint Franciaország csapatszinten rosszabb volt. „Ez sokkal rosszabb volt Montrealnál. Itt már pénteken se voltunk jók, Kanadában viszont legalább még az időmérő jól alakult. Ott az egyik autónkkal még be tudtunk jutni a Q3-ba is, itt viszont annak is örülnünk kellett, hogy legalább az egyik autónk túlélte a Q1-et. Aztán ott van ugye Monaco, ahol hatodikok tudtunk lenni. Oké, ott mindenki lassú, de megvolt a versenytempónk is.  Szóval nagyon fura az egész.”

Grosjean ráadásul elmondta a talán legnagyobb kritikát, amit el lehet mondani egy autóról. „Romain azt mondja, jó az autót vezetni, csak épp lassú. Kérdeztük tőle, nem is alul- vagy túlkormányzott? Nem, egyszerűen lassú. Nincs elég tapadása.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: