DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

A Ferrari minden helyszínen három tizedet tékozolhatott el

Sajtóértesülések szerint egy apró, de annál több veszteséget hozó aerodinamikai hibának köszönhetően a Ferrari az első hét időmérő mindegyikén három tizeddel ment lassabban.

Az már hetek óta a Scuderia, a szakemberek és a rajongók számára is nyilvánvaló, hogy a bivalyerős motor ellenére a vörös autók egyelőre nem vehetik fel a versenyt a Mercedesekkel, mivel az Ezüst Nyilak annyival jobban sikerültek idén aerodinamikai szempontból. Ennek kijavításán dolgozik az olasz istálló, de ez nem történhet egyik napról a másikra.

A Sky Sports F1-es szakértője, Mark Hughes azonban úgy értesült, a Ferrari Franciaországban jött rá egy nem túl nagy, ám az időeredményekben annál szignifikánsabban megjelenő aerodinamikai problémára, amit könnyedén orvosolhattak volna, de nem voltak tudatában ennek a gondnak egészen a francia hétvégéig, így az első hét helyszínen folyamatosan három tizedmásodpercet dobtak el maguktól az időmérőkön. A hírek szerint éppen emiatt próbálgatja annyira lázasan a különböző első szárnyakat Vettel és Leclerc.

Ha erre hamarabb rájönnek Maranellóban, egészen máshogy alakulhatott volna a szezon, ezeket saját számításai szerint közzé is tette Hughes, milyen eredményeket érhetett volna el a Ferrari (jobb helyen végző) pilótája, ha gyorsabban felfedezik ezt, a hírek szerint a szimulátor és a valós pályaviszonyok közti korrelációs problémát, aminek köszönhetően folyamatosan rossz beállításokkal gurult pályára a két vörös autó.

Vettel és Leclerc az első hét nagydíjon körönként feleslegesen eldobott három tizedet?


Mark Hughes számításai alapján Kínában és Azerbajdzsánban a pole-pozíciótól esett el a Ferrari a hiba miatt, de Spanyolországban is meglett volna Valtteri Bottas mögött a második rajtkocka. Ezek mind elméleti számítások, a Sky Sports szakértője szerint átlagosan a köridő 0,398%-át teszi ki a kérdéses három tized, nézzük meg, az eddigi helyszíneken mire ment volna Vettel és Leclerc, ha valóban ennyin múlott volna.

Ausztrália: 1:21,190 (3. hely) helyett 1:20,870 (3. hely)
Bahrein: 1:27,866 (pole) helyett 1:27,516 (pole)
Kína: 1:31,848 (3. hely) helyett 1:31,484 (pole)
Azerbajdzsán: 1:40,797 (3. hely) helyett 1:40,397 (pole)
Spanyolország: 1:16,272 (3. hely) helyett 1:15,972 (2. hely)
Monaco: 1:10,947 (4. hely) helyett 1:10,668 (4. hely)
Kanada: 1:10,240 (pole) helyett 1:09,960 (pole)

Szép dolog a statisztika és a számítások, de akárhogy is van, ha valóban rájöttek a beállítási problémára a Ferrarinál és azóta orvosolták is, akkor a Francia Nagydíj időmérő edzése még borúsabb képet festhet számukra, mivel a harmadik helyen végző Charles Leclerc lemaradása hat és fél tized az első helyezett Lewis Hamiltontól, Sebastian Vettel pedig még lejjebb található, mindössze a hetedik helyen végzett, hátránya közel másfél másodperc. Fel van adva a lecke a Ferrarinak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: