2017-ben a Formula-1-ben jóval agresszívebb és gyorsabb versenyautókra váltottak – leginkább az aerodinamika drasztikus megváltoztatásával – ezzel növelve a kanyarsebességeket és az emiatt a pilótákra ható erőhatásokat. Nemrég arról beszélt Lewis Hamilton, hogy tovább kellene nehezíteni a versenyzők dolgát, mivel mostanában túl könnyű egy F1-es versenyautó vezetése.
Teljesen más az életvitelük már a pilótáknak, mint néhány évtizeddel ezelőtt. A Toro Rosso csapatfőnöke szerint ezért nem látunk már olyat, mint a nyolcvanas években, amikor például Nelson Piquet, vagy Nigel Mansell összeesett egy verseny után a holtfáradtságtól. Most azonban az étrendjüktől kezdve mindent előre meghatároznak az edzőik.
„Természetesen nagyon nehéz összehasonlítani a jelenlegi időket a húsz-harminc esztendővel ezelőttiekkel, amikor Piquet és Mansell elájultak egy-egy futamot követően, annyira kimerültek voltak. Ők azonban akkoriban sosem járhattak fitness centerekben, néhányan dohányoztak is. Emlékszem, néhány autó a pilóta erőnléti gondjai miatt nem tudta befejezni a versenyt, majd sebességváltó problémáról kezdtek beszélni” – emlékezett vissza Franz Tost.
„Hé, hát előtte cigiztek és nem voltak elég edzettek, hogy végigbírják a futamot, utána pedig úgy váltottak, hogy az autó megálljon. Ez a valóság. Mostanában nagyon jó versenyzők vannak a Formula-1-ben, ezért nem látunk baleseteket, ami egyrészt jó, a szórakoztatás szempontjából viszont unalmas. A barátaim szerint azért nem látunk a rajt után baleseteket, mert mindannyian képesek jól felmérni és bevenni a kanyart. Magas szinten vezetnek, szerintem a valaha volt legmagasabb szinten a Formula-1-ben.”
„Úgy vélem, ez így is fog folytatódni, a többi sportágnál ugyanez a helyzet, például a síelésnél és a többinél is. Örüljünk, hogy ilyen pilótákat láthatunk” – tette hozzá Tost.