DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Haas: Ettől már nem lehet szörnyűbb

Rossz, rosszabb, legrosszabb. A Haas F1-es csapatának idén egy perc nyugta sincs, sorra bombázza őket az élet különböző problémákkal. Hiába rendelkeznek gyors autóval, ezt nem tudják kihasználni.

A meglepően jól sikerült tavalyi autója után a Haas csapatától idén arra számítottunk, hogy a középmezőny elejében fogja diktálni a tempót. Az apró amerikai F1-es istálló ezzel szemben jelenleg tizenhat ponttal a nyolcadik helyen áll a konstruktőri tabellán, és egyelőre nem találja önmagát. A pilóták, Kevin Magnussen és Romain Grosjean első és legnagyobb problémaforrása az autó gumikezeléséhez köthető, a VF-19-es ugyanis egyszerűen képtelen ideális hőmérsékleti tartományban tartani az idei Pirelliket. Ez a hiba pedig minden egyes versenyhétvégére rányomja bélyegét, legutóbb Kanadában is (többnyire) emiatt szenvedett a csapat. Az már csak a ráadás volt, hogy Magnussen az időmérőn összetörte az autót, amit kapkodva kellett összerakniuk a másnapi futamra.

olle-haas-magnussen-kanada1



„Egy percnyi nyugtunk sincs” – fakadt ki a montreali futam után Günther Steiner csapatfőnök. „Ez is egy katasztrofális versenyhétvége volt. Már a Q2-ben elkezdődött, és nem is ért véget. Egyetlen dolgot tehetünk: összeszedjük magunkat és legközelebb megpróbáljuk jobban csinálni. Egyszer vége kell, hogy legyen. Eljön az a pont, ami után már nem idegesít tovább. Valamikor jönnie kell a jobb szériának, mert rosszabb már nem lehet. Remélem, minél hamarabb javulunk.”

A Haas jelen pillanatban gyengébben teljesítő pilótája, Grosjean neve mellett egyelőre mindössze két pont szerepel, de a francia úgy érzi, az idei szezonkezdete még így is erősebb, mint a tavalyi. Akkor egészen a június végi Osztrák Nagydíjig nem szerzett pontot, ráadásul számos elkerülhető balesetben is felelősséget kellett vállalnia. „Akkor egyáltalán nem voltam könnyű helyzetben” – nyilatkozta a francia. „[Idén] úgy érzem, mindent megtettem. Persze vannak apróbb részletek, amelyeken lehet tökéletesíteni, de összességében úgy érzem, hogy jól vezetek. Idén az időmérőim nem a legjobbak, ami meglepő, mert alapból abban jó vagyok, viszont a versenytempóm rendben van.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: