Eleinte furcsának tűnt az eset, nem is volt mindenki számára világos, hogy miért távozik a vörös istálló technikai igazgatója, miközben a versenyautó az elmúlt évek egyik legjobb konstrukciójára sikeredett. Utána kezdett kikristályosodni, hogy a Ferrari B-csapatának nevezhető Alfa Romeóhoz igazolt Simone Resta, hogy még inkább felhozza a Sauberből Alfává átvedlő gárdát, ezzel is segítve a Ferrari fejlesztéseit, kvázi tesztelő istállóként.
A dolog azonban egyáltalán nem úgy sült el, mint ahogy arra a Scuderia számított. Az Alfa Romeo valóban tovább javult ugyan (igaz, az élmezőnytől még mindig fényévekre található), a Ferrari azonban egyértelműen csúnyán leszerepel idén. A motor teljesen rendben van, a riválisok és a szakemberek szerint is a mezőny legjobbja, a versenyautó azonban aerodinamikailag egyáltalán nem szuperál, a Mercedes kenterbe veri (és lassan a Red Bull is átlépi) a vörösöket.
Mattia Binotto vállalta, hogy csapatfőnöki teendői mellett a technikai igazgató szerepét is betölti, de túl nagy falat lehet számára a kettő együtt. A Ferrari igyekszik újrastrukturálni csapatát, ezért erősen felmerült, hogy villámgyorsan visszahozzák Restát az anyacsapathoz.
„Igen, hozzám is eljutottak már ezek a hírek. Csapatként mindig igyekszünk fejlődni és folyamatosan vizsgálni, hogy mely területeken vannak gyengeségeink. Simone nemrég a Ferrarinál dolgozott, majd az Alfa Romeóhoz tette át székhelyét, mint technikai igazgató, komoly tapasztalattal rendelkezik” – magyarázta Mattia Binotto csapatfőnök.
„Fontolgatjuk, hogy visszacsábítjuk hozzánk, de ez még nem eldöntött ügy. Egyelőre Maranellóban jelenleg betöltöttük a helyét, úgyhogy nem a legegyszerűbb a helyzet. Többen is új pozícióba kerültünk az elmúlt évben, ilyen tekintetben egészen fiatal csapatnak számítunk. Kétségtelen, hogy vannak előnyei is, mert tele vagyunk friss, új ötletekkel, kicsit kreatívabbá is váltunk, dinamikus a gondolkodásunk.”
„De mindenképpen észre kell vennünk, hogy szükség van a több tapasztalattal bíró kollégákra is bizonyos pozíciókban, fontos, hogy az istálló újra felemelkedjen. Több oldalról is rám hárult a technikai igazgatói szerep, de nem lehet egyszerre valaki a motor, az ERS, az akkumulátorok, az aerodinamika és a karosszéria szakértője is” – mutatott rá Mattia Binotto.
Ilyenkor viszont felmerül a kérdés, hogy a Ferrarinál miért nem látták előre ezt a problémát?