DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Hamilton: Túl könnyűvé vált a Formula-1

Lewis Hamilton szerint meg kellene szabadulni a pilótákat segítő elektronikáktól, mivel egy tizenéves is simán el tudja vezetni a modern F1-es autókat anélkül, hogy különösebben elfáradna.

Az ötszörös világbajnok brit pilóta szerint éppen az elmúlt évek bizonyítják leginkább azt, hogy tizennyolc-húsz éves fiatalok, komolyabb felkészülés nélkül is bármikor képesek beugrani egy Formula-1-es versenyautóba és jól teljesíteni úgy, hogy ez számukra sem okoz semmi gondot. A sportág már nem veszi annyira igénybe a pilótákat fizikailag, ezért nem elég nagy kihívás.

„A Formula-1-ben már senki nincs annyira kifacsarva. Gondoljunk csak a kerékpárversenyzőkre, akik alig kapnak levegőt a célba éréskor. Mi nem merülünk ki, őszintén szólva, a jelenlegi versenyautókat nem elég nehéz vezetni, nem annyira vesz igénybe minket fizikálisan” – mutatott rá Lewis Hamilton a Motorsport.com szakoldalon.

Az ötszörös világbajnok is alig fárad el egy-egy futam végére


„Úgy vélem, 2021-től meg kellene szabadulni néhány alapvető, pilótát segítő eszköztől, például ne legyen ilyen erős szervónk. Fizikailag sokkal komolyabban el kellene fáradnunk egy-egy viadal végeztével, szerintem erről kellene, hogy szóljon a sport.”

„A teniszezők mind kikészülnek a meccs végére, főleg, ha órákon át kell játszaniuk. A kerékpárversenyzők szinte meghalnak, mire célba érnek a Tour de France-on, valahogy nekünk is így kellene kinéznünk a futamok után. Itt nem olyan fontos a fizikális felkészültség, ezért lehetséges, hogy egy 18 éves újonc bármikor, probléma nélkül vezeti az autót, de ennek nem így kellene lennie” – fogalmazott Hamilton.

Tény, hogy az utóbbi években többek között Max Verstappen, Lance Stroll és Lando Norris is még tizenévesen kezdte meg F1-es pályafutását és a legkisebb problémájuk sem adódott fizikális téren amiatt, hogy Formula-1-es versenyzővé váltak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: