DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Red Bull: Értékes adatgyűjtés és váltóhiba

Barcelonában maradt a mezőny a Spanyol Nagydíj után is, hogy egy kétnapos tesztelés során új alkatrészeket próbálgassanak, így tett a Red Bull is. Bár technikai hiba is adódott, fontos adatgyűjtés zajlott.

Pierre Gasly a keddi napot az ötödik leggyorsabb idővel zárta Barcelonában, a kétnapos tesztelés első felvonásán. Összesen 118 kört pakolt az RB15-ösbe, legjobb ideje 1:18,140, tehát nem unatkozott a fiatal francia, aki ugyan egyre javuló teljesítményt nyújt új istállójával, de még mindig bő fél másodperccel gyorsabb nála Max Verstappen.

A Mercedes annyira erős idén eddig, hogy az is kérdéses, hogy képes lehet-e bármelyik gárda utolérni az Ezüst Nyilakat 2019-ben, illetve az is, hogy a jókora hátrányt látva egyáltalán megpróbálják-e, vagy inkább a következő szezonra fókuszálnak. A második helyért mindenesetre komoly harc alakult ki a fejlesztések ellenére alulteljesítő Ferrari és a Red Bull-Honda között.

Pierre Gasly a keddi tesztnapon


A tesztelésen is egyelőre a Mercedes dominál, a bikák pedig kísérleteznek, hogy minél többet hozhassanak ki csomagjukból. „Igen zsúfolt napon vagyunk túl, több különböző dolgot is sikeresen teszteltünk. Szinte minden arról szólt kedden, hogy az elkövetkezendő versenyekre próbáljunk még jobban felkészülni és közben minél inkább kiaknázzuk az autónkban rejlő lehetőségeket” – mondta el Pierre Gasly az első tesztnap után.

„A vége felé akadt egy problémánk a sebességváltóval, amit még meg kell vizsgálnunk, de így is rengeteg kört sikerült megtenni” – fogalmazott a francia. Simon Rennie, az istálló tesztelési és szimulátor-programjának vezetője is kiemelte, hogy több olyan dolgot is próbálgattak a tesztnapon, amit versenyhétvégén, élesben még nem volt lehetséges.

Több különböző beállítási variációt is teszteltek, ami a következő időszakban nagy segítségükre lehet a versenyhelyszíneken. Rengeteg értékes adatot gyűjtöttek, többek között a közepes keverékű Pirelli abroncsokról, délután pedig a lágyabb és a keményebb keveréket is tesztelték, bár a végén akadt egy kényszerű megállás (a váltóhiba miatt). Egyelőre a hiba pontos oka nem derült ki, de nem veszélyezteti a szerdai tesztelést.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: