Valtteri Bottas zsinórban harmadszor jött el gyengén a rajttól, de Bakuval ellentétben (és Sanghajhoz hasonlóan) nem tudta megtartani vezető helyét, pedig szombaton az időmérőn elképesztő, hat és fél tizedmásodperces előnnyel győzte le Lewis Hamiltont, a Ferrari pedig majdnem kilenc tizedes verést kapott.
Vettel tudta, hogy egyetlen esélye, ha a rajtnál valahogy sikerülne az élre keverednie, ezért vállalt be egy kockázatos manővert, amire végső soron a dobogós helye is ráment. Kívülről igyekezett befordulni a két Mercedes elé, de három autónak nem volt elég hely. Mire összeszedte az autót, már Max Verstappen is elé került néhány kanyarral később és a Red Bull-Honda holland pilótáját nem is lehetett már megfogni.
Lewis Hamilton jött ki a legjobban a csetepatéból, a belső íven simán elfordult és mivel Bottasnak nagyon kellett figyelnie a Ferrarira, néhány kanyarral később már két másodperces hátrányban találta magát a brit vetélytárssal szemben. Ezzel el is dőlt minden Barcelonában, ahol az előzés szinte lehetetlen. Ráadásul, a Ferrari csapatfőnöke maga is elismerte, hogy a Barcelonába hozott fejlesztések elégtelennek bizonyultak.
„A lehető legkésőbb akartam fékezni, ez így is volt. Viszont Valtteri is ugyanígy tett, ezért nem sikerült elé kerülnöm. Nem láttam őt, de tudtam, hogy valahol ott van mellettem, nagyon közel. Mivel azt még láttam, hogy ő is későn fékez, nem fordulhattam volna be úgy, ahogy szerettem volna, mivel akkor egyszerűen nem maradt volna elég hely számára (Hamilton ugyanis a másik oldalról szorosan mellette volt)” – idézi Vettelt a Motorsport.com szakoldal.
„Muszáj voltam veszteni egy kis időt és más utat választani. Végső soron nagy szívességet tettem Lewisnak, mert megzavartam Valtterit. Egyértelmű volt, hogy nem nyerhetem meg a versenyt az első kanyarban, de valamit meg kellett próbálnom. Megpróbáltam, nem jött be, de reméltem, hogy legalább valamennyire meg tudom keverni a dolgokat. Valószínűleg, ha nincs az elfékezésem, ennél szorosabb is lehetett volna” – tette hozzá a négyszeres világbajnok.
A versenytempó területén, úgy fest, közel van egymáshoz a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari, de ha a Mercedesnek továbbra is ilyen előnye lesz az időmérőkön, akkor folyamatosan kontroll alatt tarthatják a futamokat az első sorból rajtolva.