DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Még visszafogná Albont a Red Bull

Pierre Gasly eddig nem teljesített a tőle várt szinten a Red Bullnál, így felmerült, hogy a Toro Rossónál remeklő Alexander Albon már jövőre átvheti a helyét.

Pierre Gasly számára eddig nem elképzelései szerint alakult az idei Forma-1-es szezon: a mezőny végéről indulva Ausztráliában nem ért oda a pontszerzők közé, majd Bahreinben és Kínában egy-egy nyolcadik és hatodik hellyel próbált javítani renoméján. Legrosszabbkor jött viszont a bakui technikai hiba, így négy verseny után kevesebb, mint harmadannyi pont áll a neve mellett, mint csapattársának Max Verstappennek.

A Toro Rosso újonca, Alexander Albon azonban remekel, szintén két alkalommal ért oda a top 10-be, és a paddockban már azt rebesgetik, hogy hamarosan átveheti Gasly helyét a Red Bullnál. A faenzaiak csapatfőnöke, Franz Tost azonban lecsillapította a kedélyeket: „A Red Bull más ligában játszik” – idézte az osztrákot a Motorsport. „A Red Bull futamgyőzelmekért és világbajnokságokért harcol. Szerintem két-három évre szüksége van még, ahogyan minden pilótának szüksége van ennyi időre ahhoz, hogy beleszokjon az F1-be.”



„Nézzük például ezt: az eddigi négy időmérő során mindig új helyzetekkel szembesült. A nap egészen máshogyan sütött délután két órakor a bakui felhőkarcolók között, mint a harmadik edzésen. Más volt a tapadás, és először az időmérőn találkozott ezzel. Ez a különbség. Persze lehet mondani, hogy ’2020-ben sem fogja tudni, milyen lesz az időjárás’. Ez igaz. De lesz tapasztalata arról, hogyan használja a rázóköveket, hogyan kezelje a fékeket, és hogy milyen szögben és sebességgel kell vennie a kanyarokat annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban tudjon kigyorsítani belőlük” – mondta.

Bár Verstappen esete ennek ellenkezőjét bizonyította, Tost szerint visszafelé sülhet el, ha egy fiatal pilóta idejekorán topcsapatba kerül. „Egy versenyző minél többet van a pályán, annál jobban és gyorsabban tud alkalmazkodni a körülményekhez. Egy fiatal pilóta ezt tanulja meg legelőször. A topcsapatoknál másak az elvárások. Aztán ahogy nő a nyomás, azt hiszi, hogy erőltetnie kell bizonyos dolgokat – ez pedig visszafelé sülhet el.”

„Mondhatják azt: ’Charles (Leclerc) is jól teljesít a Ferrarinál’, de nagyszerűen fel lett készítve, és szenzációs formát mutatott minden alsóbb kategóriában. Ez ellentmond annak a ténynek, hogy egy pilótának három évre van szüksége a felkészüléshez. Véleményem szerint két-három év kell ehhez” – fűzte hozzá a csapatfőnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: