A finn világbajnokot a futam előtti órákban, vasárnap zárták ki az időmérő edzésről, miután az FIA bevizsgálta az Alfa Romeo első szárnyát, ami egy fél milliméterrel hajlékonyabbnak bizonyult a megengedettnél.
A csapatfőnök meg is jegyezte, hogy a két autón ugyanaz a specifikációjú első szárny volt megtalálható Bakuban, így kissé értetlenül állt a probléma előtt: „Egyforma volt a két autón használt első szárny, Antonióéval még sem volt semmi probléma” – értetlenkedett Frederic Vasseur.
Aztán végül Kimi Raikkönen volt az, aki magyarázattal tudott szolgálni arra a kérdésre, miért is lehetett szabálytalan a légterelő elem: „Alighanem a Kínában összeszedett sérülésnek lehetett hozzá köze” – mondta Kimi Raikkönen a futam leintése után.
„Megjavítottuk Shanghai után, mivel nem tudtunk volna újat készíteni belőle Bakura. Ami bizonyos, hogy ezektől a milliméterektől semmivel sem volt gyorsabb az autó. De persze a szabály az szabály, és ha mindenki más betartja őket, akkor ezzel együtt tudok élni.”