A bakui versenyhétvégén már a futam előtt több minden történt, mint amihez hozzá lehet szokva az F1 közönsége, így rendkívül eseménydús versenyre lehetett számítani, már csak azért is, mert a különböző büntetések és balesetek teljesen felbolygatták a rajtrácsot.
A két Mercedes várhatta a piros lámpák kialvását az első sorból, akik óriási csatát vívtak a hármas kanyarig, de Bottas visszaverte Lewis Hamilton támadását, majd az első kör végére komoly előnyt épített ki a finn. Sergio Perez megelőzte Max Verstappent a rajtot követően, így az azeri pálya specialistája máris ott ólálkodott a dobogó közelében.
A hatodik körben aztán a holland visszaelőzte Perezt, miközben a rajtnál a tizedik helyre lecsúszó Charles Leclerc lopta előrébb magát folyamatosan a mezőnyben és ő is elment Perez mellett. Igazi erőfitogtatás volt ez a Ferraritól a Mercedes-motoros autóval szemben.
A hetedik körben Raikkönen állt ki először kereket cserélni, ezzel megnyitotta a bokszutca kapuit a többiek előtt is. A kilencedik körben Leclerc már a negyedik helyen találta magát, miután a motorfékre panaszkodó Verstappen mellett is elment, miközben körönként egy másodperccel gyorsabb volt az élen álló Bottasnál.
A közepes gumikon rajtoló – és pokoli tempót diktáló – Leclerc átvette a vezetést a lágy gumikról közepesre váltó Mercedesektől, Vettel pedig szintén elképesztő iramban közelített Lewis Hamiltonhoz, a Ferrari nagyon érezte a közepes gumikat. A két Mercedes egyre közelebb zárkózott Leclerc-re, aki a verseny ezen pontján úgy tűnt, hogy egy kiállásos taktikán van, míg Bottas és Hamilton alighanem még egyszer ki fognak jönni kereket cserélni.
A harmincadik körre utol is érte Bottas és Hamilton Leclerc-t, azonban a két Mercedes egymással is versenyzett, ami nem könnyítette meg Toto Wolffék életét. Miközben Valtteri Bottas megelőzte Leclerc-t és átvette tőle a vezetést, Daniel Ricciardo elfékezte magát előzés közben, ami miatt Danyiil Kvjat sem tudott elfordulni, Ricciardo pedig ezután meg neki is tolatott a mögötte parkoló orosznak. Ricciardo kénytelen volt kiállni a versenyből az incidens után, pár körrel később pedig Kvjat is kiszállt a Toro Rossóból.
Leclerc eközben folyamatosan bukta a pozíciókat, és ő maga szólt a csapatnak, hogy most már ideje lenne kereket cserélni. A 35. körben végre meg is kapta a lágy keverékeket a monacói, aki Gaslyt azonnal megelőzte. A 39. körben Pierre Gasly lassított és húzódott le, ami miatt virtuális biztonsági autós szakaszt rendeltek el. Hamilton a delta idő miatt két másodpercet bukott a VSC alatt, ami után a Mercedes pilótái nem csak a győzelemért, de a leggyorsabb körért járó pluszpontért is harcoltak, persze a csapatnál próbálták visszafogni a pilótákat.
Igazuk is volt, ugyanis négy körrel a vége előtt Leclerc és a Ferrari is rámentek az egy pontra, és friss lágy gumikat tettek fel. Közben Hamilton óriási hajrát indított a győzelemért és DRS-távolságon belülre lopta magát, de többször is hibázott, így nem tudta megelőzni csapattársát, Leclerc pedig 1:43,009-cel új körrekordot futott. A futamot így Bottas nyerte Lewis Hamilton előtt, a dobogó harmadik fokára pedig Vettel állhatott fel. Verstappen a negyedik, Leclerc az ötödik helyen végzett, a további sorrend pedig Perez, Sainz, Norris, Stroll, Raikkönen.
Az Azerbajdzsáni Nagydíj végeredménye:
- Valtteri Bottas Mercedes 51 kör
- Lewis Hamilton Mercedes +1.524
- Sebastian Vettel Ferrari +11.739
- Max Verstappen Red Bull Racing +17.493
- Charles Leclerc Ferrari +69.107
- Sergio Perez Racing Point +76.416
- Lando Norris McLaren +83.826
- Carlos Sainz McLaren +100.268
- Lance Stroll Racing Point +100.816
- Kimi Raikkonen Alfa Romeo +1 kör
- Alex Albon Toro Rosso +1 kör
- Antonio Giovinazzi Alfa Romeo +1 kör
- Kevin Magnussen Haas +1 kör
- Nico Hulkenberg Renault +1 kör
- George Russell Williams +2 kör
- Robert Kubica Williams +2 kör
- Pierre Gasly Toro Rosso DNF
- Romain Grosjean Haas DNF
- Daniil Kvyat Toro Rosso DNF
- Daniel Ricciardo Renault DNF