A Kínai Nagydíj egyik legzseniálisabb produkcióját Alexander Albontól láthattuk, aki a harmadik szabadedzésen ripityára törte Toro Rossóját, emiatt a kvalifikáción sem tudott részt venni. Az autó másnapra elkészült, a thaiföldi újonc az első pillanattól kezdve kőkeményen nyomta neki és végül sikerült is pontot szereznie.
George Russell, aki a Mercedes segítségével került a Formula-1-be (ám a mezőny leggyengébb versenyautójával, a Williamsszel egyelőre esélye sincs villantani) érti, miért vezetnek a Red Bull juniorjai időnként erőn felül. Óriási nyomás nehezedik rájuk, ha ugyanis nem hozzák az eredményeket, a vezetőség nem igazán mutat túl sok türelmet.
„Alex (Albon) igazán remek munkát végez. Mindenki tisztában van azzal, mekkora nyomás alatt versenyeznek a Red Bull juniorpilótái, ezért értjük, miért teljesítenek 120%-on, ahányszor csak beteszik a lábukat a versenyautójukba” – nyilatkozta a tehetséges, ifjú brit.
Korábban maga Albon is elismerte, hogy még tavaly is versenyről versenyre az életéért küzdött a Formula-2-ben, szó szerint könyörögnie kellett a DAMS csapatnál egy ülésért. Mivel jól teljesített, ismét felfigyelt rá a Red Bull (néhány évvel előtte menesztették a programból) és az idei évre leigazolta versenyzőnek a Toro Rossóhoz, ahol szintén bizonyít egyelőre.
Russellnél sem alakult mindig minden tökéletesen. „Ez nem azt jelenti, hogy én ne éreznék semmilyen nyomást, ha nem teljesítek, a Mercedes nem fog megtartani. Mégis másképp rendezik a dolgokat. Tavalyelőtt a GP3-ban, tavaly az F2-ben indítottam meglehetősen szerény produkcióval.”
„Amikor Toto Wolff irodája felé ballagtam, komoly lecs*szésre számítottam. Ehelyett azt mondta, ne aggódjak, ez csak az első verseny volt, hosszú még a szezon, legközelebb biztosan sokkal jobban megy majd. A Red Bull történetét elnézve, ők egészen más felfogásban dolgoznak” – mutatott rá Russell. Wolff hozzáállása bevált, mivel tavaly relatíve simán behúzta az F2-es bajnoki címet a brit, tehát megérte a türelem.