DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

A győzelmek ellenére nem dominál a Mercedes

Toto Wolff elemezte az eddig történteket: 100%-os teljesítményt nyújtott a Mercedes, mindhárom futamon első és második helyet szereztek, dominanciáról mégsem beszél a csapatfőnök.

És valóban, a Mercedes nem meggyőző a sikerek ellenére. A teszteken látottak miatt meglepetésként ért mindenkit a címvédő istálló sikere. Bahreinben egyértelműen a Ferrari uralta a hétvégét, de egy műszaki hiba babrált ki az olaszokkal, de Kínában ismét talált valamit a Mercedes.

Toto Wolff továbbra is hiszi, hogy a Ferrari rendkívül, és őket kell majd megverni a győzelmekért: „Annak ellenére, hogy három 1-2-t szereztünk, ismét azt mondom, hogy nem ezek az erőviszonyok. A Ferrari nagyon erős, és továbbra is azt várjuk, hogy velük leszünk harcban a pole-pozíciókért és a futamgyőzelmekért.”

„Nem állt jól a szénánk és nem ott voltunk Barcelonában az első teszten, ahol szerettünk volna. Aztán egy új aero csomaggal álltunk elő, amit a versenyre terveztünk. Ettől reméltük, hogy befolyásolja majd az autó teljesítményét, de ez a második hét első két napján nem történt meg. A harmadikon megtaláltuk a jó beállítás irányát, a negyediken pedig képesek voltunk egy bátorító köridőre, de ennyi.”

 wolff-a-dominanciarol-ami-nincs



„Nyilván Melbourne-ben hatalmas meglepetés, hogy elég jó teljesítményt nyújtottunk. Majd Bahreinbe jöttünk, ahol nem voltunk elég gyorsak. Talán itt van a legdurvább aszfalt a versenynaptárban. A Ferrarinak kellett volna megnyernie a versenyt a teljesítmény alapján” – emlékezett vissza a csapatfőnök a korábbi futamokra.

Az osztrák szakember a legutóbbi hétvége tapasztalatait is elmondta: „Jó volt pénteken a versenytempónk (Kínában), de nem mondanám dominanciának. Talán egy kicsit jártunk előrébb a Ferrarinál, de ezt sem láttuk igazán. A versenyen viszont remek munkát végeztünk.”

„Az autó jól bánt a gumikkal, és különösen Sanghajban – ami egy teljesen más pálya, mint Bahrein – képesek voltunk összerakni egy jó csomagot. Veszélyt jelentett ránk az egyenesben a hátrányunk hozzájuk (Ferrari) képest, és amikor a DRS-t engedélyezték, még inkább. De nem tudtak közelebb jönni. Talán a nagy egyenesre fordultunk rendkívül jól rá, és itt szereztünk egy kis előnyt, de ez is meglepett.”

Ismét jellemző lehet idén, hogy pályánként változnak az erőviszonyok: láttunk egy erős Ferrarit Bahreinben és egy erős Mercedest Sanghajban. Viszont a szerencse és a körülmények eddig csak egy csapatnak kedveztek. Kérdés, meg tudja-e ezt fordítani a Ferrari?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: