A második szabadedzésen nagy volt a különbség a Mercedes pilótái között: míg Valtteri Bottas lágy abroncson a nap legjobb körét futotta 1:30,330-cal, addig Lewis Hamilton csak a negyedik helyen végzett, 0,707 másodperc különbséggel csapattársához képest.
„Jól végződött ez a nap, sikerült az eredménylista elején kikötnünk, jó egyensúlyt találni a teljes körön ezen a pályán viszont mindig nehéz” – jellemezte napját Bottas a Mercedes sajtóközleménye szerint. „Lépésről lépésre jutottunk idáig, az érzet pedig rendben volt a végére, de most még csak péntek van, a következő két nap fog számítani.”
„A Ferrari gyorsabbnak tűnik nálunk az egyenesekben, ám a kanyarok többségében mi voltunk a jobbak a második szabadedzésen” – beszélt a fő riválisról a Sebastian Vettelt négy századmásodperc különbséggel megelőző Bottas. Egy további nehezítő tényezőre is felhívta a figyelmet: „Az előrejelzés szerint a szél irányt vált a következő két napban, ami trükkössé teheti a dolgokat, ahogyan Bahreinben két hete.”
Lewis Hamilton – habár az első edzésen még másodikként végzett, Bottas előtt – beismerte, nem érzett rá a W10-re pénteken: „Küszködtem ma az autóval, ezért munka vár ránk, különösen az én részemről, mert úgy tűnt, Valtteri sokkal inkább kényelemben érzi magát az autóban. A kocsinak megvan a tempója, hogy az élen harcoljon, ehhez a helyes beállítást kell megtalálnunk. Ahogy számítottunk rá, a Ferrari még mindig gyorsabbnak tűnik az egyenesben, de összességében a három topcsapat nagyon közel áll egymáshoz, és arra számítok, hogy ez holnapra is így marad” – jósolt szoros csatát az ötszörös világbajnok.
A Mercedes vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin szintén rámutatott a két pilóta kontrasztos péntekére: „Valtteri egészen boldog volt az autóban egész nap, ő igyekezett fokozatosan terhelni az első gumikat. Lewisnak viszont nem sikerült gördülékenyen együttműködnie az autójával, aminek az okait éjszaka ki kell vizsgálnunk” – mondta a szakember, aki szintén azt jósolta, a Ferrari és Red Bull közel lesz rövid és hosszú etapon is.
A német Auto Motor und Sport szerint a Mercedes Kínai Nagydíjra hozott első szárnya – melyet a pénteki nap során használt a csapat – nem szabályos, ezért ezen az elemen változtatniuk kell, ami hatással lehet a pénteken összegyűjtött adatok hasznosítására is.