A Mercedes nem versenyezhet új, a Kínai Nagydíjra elhozott első szárnyával, amelyet a pénteki első és második szabadedzésen bevetett – írta a német Auto Motor und Sport. Ezzel a szárnnyal Valtteri Bottas futotta az edzésnap legjobb körét, a folytatásban azonban vissza kell térni a korábbi, szabályos verzióhoz.
A szárny szabálytalan része első ránézésre nem szembetűnő, problémája oldalnézetből figyelhető meg. A szabályzat kimondja, hogy ebből a szemszögből nézve a véglapnak teljesen takarnia kell a szárny vízszintes elemeit (angol szaknyelvben flap). A Mercedes jelenlegi kialakítása ennek a kitételnek nem felel meg.
A 2019-es aerodinamikai szabályok alapján idén az első szárny az a terület, ahol a legnagyobb hatású fejlesztések folynak. A csapatok futamról futamra módosítanak az elemen, és nem a Mercedes az első, amely túllépte az előírások adta határokat: az FIA a Red Bullt és a Williamst is utasította már, hogy módosítson koncepcióján.