A Bahreini Nagydíjon 37. körében történt, hogy Sebastian Vettel a Lewis Hamilton elleni, második helyért folyó csatározásban a négyes kanyar kijáratánál elvesztette az SF90 hátulját, megforgott, s az emiatt keletkező vibráció miatt nem sokkal később az első szárny is letört az autójáról. A németet így csak az ötödik helyen intették le. Vettel a tavalyi szezon második felében vétett hasonló vezető hibákat, amikor éles helyzetben több alkalommal elvesztette kontrollját a Ferrari fölött.
A szahíri futam óta a négyszeres világbajnok megpördülésével kapcsolatban sokan véleményt nyilvánítottak. Így többek közt a futamgyőztes Lewis Hamilton is, aki védelmébe vette az olaszok pilótáját, mondván, az előzések hevében ilyesmi bárkivel megtörténhet. Hamiltonnal ellentétben azonban nem csak az olasz sajtó kritizálta élesen a németet, hanem pilótatársai is, például 2016 világbajnoka, Nico Rosberg, aki szerint Bahreinben ismét a tavalyi Vettelt láthattuk.
Az egyszeres világbajnok Rosberghez hasonlóan Jolyon Palmer, az egykori Renault- és Lotus-pilóta a BBC hasábjain osztotta meg véleményét Vettel hibájáról.
„Vettel megpördülése Bahreinben amatőr hiba volt" – írja a BBC.com-on a 35 futamon rajthoz álló és ez alatt kilenc pontot gyűjtő brit. „Az igaz, hogy a körülmények nagyon trükkösek voltak. Az erős szél ugyanis könnyedén megzavarhatja az F1-es autó egyensúlyát, ezzel kiszámíthatatlanná és nehezen irányíthatóvá téve a versenygépet, ha ugyanis nincs meg a tökéletes levegőáramlás az autó körül, a leszorító erő sem működik megfelelően. Emellett tekintve, hogy Bahrein a sivatagban fekszik, és a szél befújta a homokot a pályára, nem csak a leszorítóerő volt ingadozó, hanem a tapadás is.”
„Ez viszont gyenge kifogás egy ilyen jellegű megpördülésnél. Ha egy újonc vagy a mezőny végén autózó pilóta követ el egy Vetteléhez hasonló hibát, mindenki gúnyt űzött volna belőle. Egy négyszeres világbajnoktól viszont elfogadhatatlan az ilyen megmozdulás. Persze, hibákat mindenki követ el, de Vettelnek ez már a negyedik a tavalyi Olasz Nagydíj óta. Ez pedig nyilvánvalóan elfogadhatatlan egy világbajnok aspiráns pilótától” – vélte Palmer, aki 2017-ben érte el F1-es pályafutása legjobb helyezését, amikor a hatodikként intették le a Szingapúri Nagydíjon.