Idén megújultak az első- és a hátsó vezetőszárnyak az autókon az előzések könnyítése érdekében. Melbourne-ben sokkal közelebb kerültek egymáshoz a pilóták, de sok helycserére nem került sor. A bahreini futam viszont jóval érdekesebben alakult számos előzéssel és izgalmas mozzanattal.
Ross Brawn szerint az F1 egyértelműen jó úton jár affelé, hogy izgalmasabb show-t kínáljon a nézőközönségnek: „Az új aero-szabályok hatása már Melbourne-ben érződött, Bahreinben pedig egyértelművé vált, hogy nem rossz az irány.”
„A változásokat azért vezettük be, hogy javítsunk rajta, hogy a pilóták közelebb kerüljenek egymáshoz a pályán, és ez működik is. Ennek még csak az első jeleit láthatjuk, amik bátorítóak, és érdekes versenyzést generáltak, különösen Bahreinben.”
A Liberty Media egyik vezetője reméli, hogy a tendencia a továbbiakban is megmarad: „Nem csak az új szabályok miatt van ez, de az egész show – amit az elmúlt két versenyen láttunk – optimizmusra ad okot a szezon hátralévő részével kapcsolatban. Meglátjuk, hogy Sanghajban is megismétlődik-e a fejlődés.”