Lewis Hamiltonnal csatázott a második helyért a második kerékcseréket követően Sebastian Vettel, az addig lassabbnak mutatkozó Mercedes-pilóta egyértelműen gyorsabbá vált az új szett közepes keveréken. Miután a brit körbeautózta riválisát a külső íven, Vettel újabb hajmeresztő egyéni hibát követett el, a kigyorsításnál megperdült és csak leradírozott abroncsokkal tudott visszatérni.
Néhány kanyarral később a vörös autó imbolyogni kezdett, majd látványos szikrázások közepette leszakadt az első vezetőszárnya. Nem ütötte meg sehol a német, ám a gumihibák miatti vibráció olyan mértékűvé vált az egyenesben, hogy ezt az első idom nem bírta ki, ezt immáron a Pirelli is megerősítette.
„Megforogtam, de először azt gondoltam, nincs túl nagy gond. A bal hátsó gumit azonban annyira tönkretettem ezzel, hogy defektet kaptam, óriási vibráció lépett fel és ez okozta a vezetőszárny leszakadását” – mondta el Sebastian Vettel az esetről.
A Pirelli szerint is a hatalmas rázkódás miatt történt gond az első szárnnyal. „Vettel nagy sebességgel perdült meg, ami mind a négy gumin hatalmas, lapos felületeket okozott, az emiatt fellépő, látványos vibráció pedig elegendő volt ahhoz, hogy végül leszakítsa a vezetőszárnyát.”
„A bal hátsó kerék kapta a legnagyobb terhelést, több helyen is erősen megsérült a durva aszfalton. Bár a jobb első abroncs kapott egyedül defektet az incidens során, a másik három túlélte. Minden a megperdülés következményeként történt, az eset előtt ugyanis egyik gumival sem volt probléma” – magyarázta a közleményben a gumiszállító.