DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 7. csütörtök
F1

Johansson: A független csapatok csak bohócok

Az egykori Formula-1-es versenyző alaposan beolvasott az autósport jelenlegi vezetőségének. Szerinte a WEC és az F1 is nézhetetlenné vált, a gyártók diktálnak, a független istállók statiszták.

Stefan Johansson az 1980-as években (beugróként még 1991-ben is) rengeteg istállónál versenyzett a száguldó cirkuszban, a svéd összesen tizenkét alkalommal állhatott dobogóra, ám futamgyőzelmet nem sikerült szereznie. Olyan gárdáknál fordult meg, mint a Shadow, a Tyrrell, a Toleman, a Ferrari, a McLaren, a Ligier és a Footwork, így komoly tapasztalatot szerzett.

Más versenyágakban is kipróbálta magát, többek között az IndyCarban is. A jelenlegi Formula-1-ről egyáltalán nincs jó véleménye és legutóbbi írásában hosszan taglalta is, miért haldoklik a korábbiakhoz képest ez a remek sportág.

„A hibridhajtás bevezetése jóval több kárt okozott, mint összeadva az összes többi szabályváltoztatás a korábbiakban. Politikailag korrektnek kell maradniuk. A gyártók diktálnak, nyomást gyakorolnak az FIA-ra, a Formula-1-nek és a WEC-nek pedig követniük kell ezeket a diktátumokat. Mindenáron azt akarják, hogy a versenyzésnek köze legyen az utcai autók gyártásához” – mutat rá Johansson a ’Make Racing Awesome Again” című írásában.

A gyártók diktálnak, a kiscsapatok szenvedő statiszták - Johansson szerint


„Érdekes módon mindkét sorozat teljes egészében a nagy gyártók irányítása alatt áll és jelenlegi formájában nem is lenne képes a túlélésre, ha a gyártók nem öntenék bele az iszonyatos mennyiségű pénzt. A privát és független istállók csak a bohóc szerepét játszhatják a showban (mindkét sorozatot tekintve) a győzelem leghalványabb reménye nélkül. Ezzel megrekedtünk azon a szinten, hogy az F1-ben három, a WEC-ben pedig mindössze egy csapat rendelkezik bármilyen győzelmi eséllyel.”

„A jelenlegi szabályozással a gyártók ténylegesen átvették az irányítást, ami nagyon veszélyes út. Meg kellene találni a megfelelő egyensúlyt a gazdasági érdekek, a versenyzés, a szórakoztatás és a relevancia között. A nagy gyártók a sportág rákos megbetegedését hozták el, száműzni kellene az idióta mértékben drága technológiákat. Csak hogy értsük, egy győztes IndyCar istálló teljes évi költségvetése nagyjából megegyezik azzal az összeggel, amit egy F1-es gárda csak a fékek fejlesztésére elkölt” – fogalmazott Stefan Johansson.

Talán a költségvetési sapka bevezetése valamit javíthat a helyzeten, vagy teljes egészében meg kell reformálni a sportágat?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: