DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Red Bull: Nem hátrafelé, a Ferrarira figyelünk

Nem a motornak, hanem a karosszériának kell fejlődnie, mondta Helmut Marko, aki kiemelte, a Honda-erőforrás kiválóan működött Ausztráliában, csak Gasly szenvedett egy apró problémától.

Első dobogós eredményét szerezte motorszállítóként való 2015-ös Formula-1-es visszatérése óta a Honda – a legelső közös versenyen a Red Bull-lal. Max Verstappen előtt csupán a két Mercedes végzett, ráadásul a holland Lewis Hamiltonhoz képest is lőtávolban volt. A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko volt a legbizakodóbb előzetesen a Honda-erőforrással kapcsolatban, így elégtételt jelentett számára az Ausztrál Nagydíj alakulása.

„Optimális nagydíj volt, habár Max megcsúszása megakadályozta a végső támadást. Vettellel szembeni előzése viszont világklasszis volt, a Honda-hajtás kiválóan működött” – mondta a Speedweeknek Marko, magabiztosan kijelentve, hogy a Red Bull nem a szezonnyitón legyőzött Ferrarira koncentrál. „Elfogadható határon belül tartottuk a különbséget a Mercedeshez képest. Nem hátrafelé, a Ferrarira figyelünk, mivel számunkra mindig az első helyezett a mérce.”



„Biztató számunkra a jövőre nézve, hogy a teljes verseny folyamán nem érkezett figyelmeztetés a motor felől, az üzemanyagfogyasztástól a motorerőig, akkumulátorig minden végig a zöld tartományban volt” – dicsérte a hibátlanul üzemelő erőforrást az osztrák szakember. Egyetlen rendellenességre azonban rámutatott: „Amivel nem lehetünk elégedettek, az az, hogy az előzés gomb nem működött Pierre Gasly autójában. A műszaki gond nélkül pontszerző helyen végezhetett volna, ahogy vártuk.”

„Nagyon boldogok vagyunk ezzel a kezdéssel, a Hondánál pedig – számos vezetőjük jelen volt a versenyen – csak elégedett arcokat láttunk” – folytatta Marko, a racefans.net-nek azt is kijelentve, hogy inkább a karosszériának kell javulnia, nem a motornak: „Semmiféle problémánk nem volt az erőforrással az első szabadedzéstől a befutóig. Örülünk annak, hogy a különbség a Mercedeshez képest nem volt akkora, mint a kvalifikáción, de azzal is tisztában vagyunk, hogy a karosszérián még sokat kell dolgoznunk, így harcba szállhatunk azzal, aki az élen van, bárki is legyen.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: