Utoljára több mint fél évszázaddal ezelőtt, 1950-től 1959-ig járt pont a leggyorsabb körért a Formula-1-ben, ez a tény elevenedik meg újra 2019-ben, miután egy huszárvágással az illetékesek úgy döntöttek, idén ismét díjazzák azt, aki a leggyorsabban ér körbe az adott verseny során a pályán. A mostani szabályozás szerint ahhoz, hogy valaki pontot kapjon ezért a teljesítményért, a top 10-ben is kell végeznie, Valtteri Bottas szerint pedig előfordulhatnak majd olyan szituációk, amikor ezért valaki extra kockázatot vállal majd - de nem minden esetben.
„Jól jöttek volna tavaly ezek a pontok, ez elég lett volna ahhoz, hogy harmadik legyek év végén” - gondolkodott el a Mercedes finnje. „Viszont most, hogy tudjuk a szabályokat ezzel kapcsolatban, ez különböző verseny-végkifejleteket eredményezhet. Ha például a verseny végén belefér egy ingyen kiállás, akkor megérheti néhány kockázatosabb kör bevállalása. Ha viszont a győzelemért vagy a dobogóért harcolsz, hirtelen másodlagos fontosságúvá válik az egész.”
Bottaséhoz hasonló véleményen van a második F1-es szezonjára már a Ferrarinál készülő Charles Leclerc is. „Ha az előzések hasonlóképpen működnek majd, mint tavaly, nem gondolom, hogy meg fogja érni feladni egy pozíciót azért, hogy aztán valaki megfuthassa a leggyorsabb kört. Az egyes pozíciók közötti pontkülönbség miatt úgy gondolom, alapesetben jobb lesz elöl maradni. Ha viszont nem lesz az embernek vesztenivalója, megérhet egy próbát.”
A Formula-1-be majdnem egy évtized után visszatérő Robert Kubica, nyilatkozatában jókora iróniával úgy fogalmazott, hogy a változás őket sajnos nem érinti, viszont kialakulhat néhány nagyon furcsa végjáték, köszönhetően a dominó-effektusnak.
A versenyzők szövetségét, a GPDA-t vezető Romain Grosjean úgy véli, a középmezőnyre és a sereghajtókra ez úgysem vonatkozik, hiszen ahogy az igazán jó pozíciók, a leggyorsabb kör is a három topcsapat, a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull játszótere. 2018-ban egyébként pont Grosjean csapata, a Haas volt az egyetlen, amely az előbb említett istállókon kívül el tudott csípni egy leggyorsabb kört, a mostani szabályok szerint azonban a csapattárs Kevin Magnussen köre nem ért volna pontot, lévén a dán mindössze tizenharmadikként futott be Szingapúrban. 2014, vagyis a hibrid korszak kezdete óta egyébként a Ferrari-Mercedes-Red Bull hármas a megszerezhető 101 leggyorsabb körből 92-t meg is szerzett.