A hétvégi Ausztrál Nagydíjtól visszatér az a szabály a Formula–1-be, amelyet még a sport hajnalán, 1959-ben alkalmaztak legutóbb: pontot fog érni a versenyen futott leggyorsabb kör. Igaz, csak abban az esetben, ha az a pilóta futja meg, akit az első tíz hely valamelyikén intenek le. A váratlanul bevezetett szabály a pilóták körében is megosztó témának számít. A 2010 óta első F1-es versenyhétvégéjére készülő Robert Kubica elmondta, ismerve csapata, a Williams jelenlegi formáját, kétli, hogy ez a szabálymódosítás rájuk bármilyen hatással is lenne.
„Sajnos ez minket egyelőre kevésbé érint. Ugyanakkor szerintem akár furcsa forgatókönyveket is eredményezhet az a lehetőség, hogy plusz egy pontot lehet szerezni a verseny utolsó részében. Az egész mezőnyre nézve lehet akár egy dominóhatása is annak, hogy néhány autó a bokszba hajt kereket cserélni azért, hogy megfuthassa a leggyorsabb kört” – vélekedett Kubica az Ausztrál Nagydíjat megelőző hivatalos sajtótájékoztatón csütörtökön.
A hazai futamára készülő Daniel Ricciardo viszont mindenképp pozitívumnak tartja azt is, hogy csak az első tíz pilótát illeti meg a plusz egy pont. „Szerintem jó dolog, hogy csak az első tíz versenyző kaphatja meg, hiszen így lesz valami veszíteni valónk, ha csak azért cserélünk kereket, hogy miénk legyen a legjobb idő. Meglátjuk, hogy fog működni, de én kétlem, hogy ezen fog múlni a világbajnokság. Múlhat rajta, de nem hiszem, hogy így lesz.”
Sebastian Vettel, aki eddigi karrierje során 36 alkalommal futotta meg a verseny leggyorsabb körét, elmondta, „nem számítok arra, hogy túl nagy változást fog ez okozni számunkra, de majd néhány verseny után látni fogjuk, pontosan milyen változásokat is eredményez.”