A nemzetközi sajtó már múlt héten megszellőztette, hogy pontot fog érni a leggyorsabb kör a Forma-1-ben, hétfőn pedig biztossá vált: a Stratégiai Csoport és az F1-es Bizottság egyaránt elfogadta azt, és már a hétvégi, szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon életbe fog lépni a módosítás.
Azonban nem mindenki örülhet, ha övé lesz egy adott verseny leggyorsabb köre: az egy pont csak akkor lesz hozzáírva a pilóta nevéhez, ha az első tízben végez – ebben az esetben természetesen a versenyző csapata is egy ponttal gazdagodik a konstruktőrök versenyében.
A sportág története során nem először fordul elő, hogy pontot ér a leggyorsabb kör: a hőskorban, 1950 és 1959 között ugyanez a szisztéma volt érvényben, top 10-es megkötés nélkül. Mike Hawthorn többek között ennek köszönhette, hogy övé lett a bajnoki cím 1958 végén. Ebben az időszakban egyébként négyszer oszlott meg több pilóta között a leggyorsabb körért járó egy pont, az 1954-es Brit Nagydíjon heten is ugyanazt az időt érték el: ekkor mindannyian 0,14 ponttal gazdagodtak!
„Az FIA-val folyamatosan ötleteket és megoldásokat keresünk arra, hogy hogyan fejleszthetnénk a show-t, megtartva egyúttal a sport integritását” – idézte az Autosport Ross Brawnt, az F1 sportszakmai igazgatóját. „Úgy éreztük, hogy a (leggyorsabb körért járó pont) újbóli bevezetése, hatvan év után ebbe az irányba mutat.”
„Hányszor hallottuk egy pilótától futam közben, hogy ki futotta a leggyorsabb kört? Ez most már nem csak a rekordok vagy a presztízs szempontjából fog számítani, meglesz rá a motiváció, és plusz izgalmat jelent majd a verseny utolsó részében. Néha emlékeznünk kell a sportágunk örökségére ahhoz, hogy előre tudjunk lépni” – tette hozzá a szakember.