DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Hamiltont nem is érdekli a Tripla Korona

Két Formula-1-es világbajnoki címmel, a monacói és a Le Mans-i 24 óráson aratott győzelmével a tarsolyában készül Fernando Alonso Indianapolis meghódítására. Hamilton nem készül ilyesmire.

Az 1996-os világbajnok Damon Hill édesapja, a kétszeres F1-es világbajnok Graham Hill egyedülálló rekordot tart a kezében évtizedek óta. Ő (egyelőre) az egyetlen olyan pilóta, aki Monte-Carlóban, az indianapolisi 500 mérföldesen és a Le Mans-i 24 órás viadalon is képes volt elsőként átszelni a célvonalat. Ez az úgynevezett Tripla Korona.

Ugyanerre fáj a foga a Formula-1-ből tavaly év végén távozó Fernando Alonsónak is, aki Monacót és Le Mans-t már meghódította, idén pedig másodszor is nekiveselkedik annak, hogy meglegyen az Indy 500 is. Lewis Hamiltont ez nem inspirálja, tervei szerint ugyanis amint visszavonul a száguldó cirkuszból, sehol máshol sem kíván versenyezni, szögre akasztja a bukósisakját.

Lewis Hamiltonnál belülről jön a motiváció, nem kell keresgélnie


„A tavalyi esztendő előtt nem is hallottam soha ilyenről, hogy Tripla Korona. Nem tartozik azon dolgok közé, amik érdekelnek. Nem is gondolok rá, legkevésbé sem tervezem, hogy meg akarnám tenni” – fogalmazott Lewis Hamilton a Radio Marca számára egy torinói szponzori rendezvényen.

„Amint végzek a Formula-1-gyel, máshol sem fogok már vezetni. Semmi vágyat nem érzek arra, hogy folytassam utána is a versenyzést. A folytatás az F1-ben? Nagyon nagyon könnyű motivációt találni. Csak körbe kell nézni a világban és telis tele van olyan emberekkel, akikből inspirációt meríthetek, utána pedig egyszerűen felállítom saját magam számára az új célokat.”

„Még mindig én vagyok a legversenyképesebb, jól tudom. Korábban, amikor egy játékban veszítettem apám ellen, az mindig fájt. Szerencsés vagyok, hogy az elszántság nem olyasmi, amit nagyon keresgélnem kellene magamban” – tette hozzá Hamilton, aki ugyan a tesztelés első hetében nem volt a leggyorsabbak között Barcelonában, csapata azonban a legtöbb kört pakolta az új Mercedesbe. A köridők pedig ilyenkor még általában másodlagosak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: