DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A nagy nyomás a McLarenen lesz idén, nem Norrison

Wokingban ismét egy újoncot köszönthetnek, Carlos Sainz csapattársa ugyanis a zöldfülű Lando Norris lesz, akiről igyekeznek eleinte levenni a terhet. A csapaton azonban nagyon is nyomás lesz.

Három újoncot találunk a 2019-es pilótafelállásban, a Toro Rossónál bemutatkozó Alexander Albont, a Williamshez érkező George Russellt, valamint a McLaren által patronált Lando Norrist. Utóbbi kettő már többször is vezetett Formula-1-es autót, leginkább teszteléseken, ám Albon még nem ült ilyen versenyautóban. A juniorszériákban viszont már bizonyított, tavaly a Formula-2-ben is nyert futamokat.

Az utóbbi években alaposan átrendeződtek az erőviszonyok és sajnálatos módon, a korábban egyértelmű vezérszereppel bíró McLaren visszaesett és jelenleg ott tart, hogy évek óta esélye sincs harcolni a győzelemért, de 2015 óta még a dobogóért sem. Woking nagy tehetségnek érzi a fiatal brit versenyzőt és igyekszik levenni a terhet a válláról.

2017-ben a Formula-3 Európa Bajnokságot nyerte meg, tavaly pedig másodikként végzett az F1 előszobájának tekinthető Formula-2-ben. Tizenkilenc esztendősen bemutatkozhat a száguldó cirkuszban is, bár a jelenlegi állás szerint vérmes reményei egyelőre nem lehetnek, mivel 2018 végén a McLaren volt az egyik legkevésbé versenyképes autó (a másik a Williams, ezt a két csapatot együtt sereghajtóként említeni pedig még mindig nagyon furcsa).

A McLaren idén teljesen új párossal vág neki a szezonnak


„Lewis Hamilton esete más volt, ő akkor érkezett a McLarenhez, amikor éppen győzelmi úton jártunk. Egyértelmű, hogy a csapathoz érkező újoncok nyomás alá kerülnek, amikor pedig az istálló alkalmas a futamgyőzelmekre, akkor ez a nyomás komolyabb. Most viszont éppen a sorainkat rendezzük, legfontosabb célunk, hogy a McLarent visszatereljük a nyerő útra” – nyilatkozta Zak Brown a Racer szaklapnak.

Stoffel Vandoorne nem igazán volt képes felvenni a ritmust, pechjére éppen a továbbra is ereje teljében vezető Fernando Alonsóval mérték össze, akivel szemben mélyen alulmaradt mindkét közös évükben. Ugyanakkor Charles Leclerc esete egészen más, a fiatal monacói a gyenge kezdés után látványosan feljavult és annyira meggyőzőnek bizonyult, hogy a Ferrari idén már az anyacsapathoz szerződtette, mindössze huszonegy évesen.

„Szerinte a Formula-1 néha nagyon kegyetlen tud lenni. Nézzük meg Leclerc-t, emlékszem, hogy valamikor az első két-három futamot követően megkérdőjelezték, hogy egyáltalán van-e helye a Formula-1-ben. Most pedig a Ferrarinál kapott ülést. Úgy vélem, fontos, hogy csak módjával az elvárásokkal és nem szabad ítéletet mondani három verseny után valakiről. Ebben a sportágban gyakran gyorsan változnak a dolgok.”

„Norris egyértelmű, hogy kiemelkedően tehetséges. Most már jó párszor láttuk őt, ahogy vezeti az autónkat. Továbbra is nevelgetnünk kell és vigyáznunk rá, nem túl nagy elvárásokat megfogalmazni vele szemben. És nem utolsósorban, olyan autót adni alá, amivel megmutathatja tehetségét” – tette hozzá Brown.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: