Habár korábban a Mercedes PR-eseményein jelent meg gyakran, Mick Schumacher mindeddig nem kötelezte el magát egyetlen Formula-1-es istálló mellett sem. Már decemberben olvashattunk olyan olasz sajtóhíreket, melyek szerint a Formula-3-as Európa-bajnok 2019-ben feladja a függetlenséget: ezek alapján az ifjú német a Mercedes helyett a Ferrarit utánpótlás-programját választja, miközben bemutatkozik a királykategória előszobájában, a Formula-2-ben a Premával.
A motorsport.com olasz kiadása most arról számolt be, hogy a szerződésről már csak Schumacher aláírása hiányzik, a megállapodás értelmében pedig a versenyző teszteken is autóba ülhet hétszeres világbajnok édesapja egykori csapatánál. A szabályok ugyanis kimondják, hogy a négy szezonközi tesztnapból – melyekre idén Bahreinben és Barcelonában kerül sor – kettőt olyan pilótának kell kapnia, aki legfeljebb két nagydíjon indult. A korábbi években Antonio Giovinazzi és Charles Leclerc használta ki ezeket a lehetőségeket, és rájuk számított a Ferrari a Pirelli gumitesztjein is.
A Ferrari-akadémia tagjai közé tartozik többek között a Formula-2-ben szereplő Antonio Fuoco, a tavaly GP3-as Giuliano Alesi és Callum Ilott, Schumacher 2018-as csapattársai, Marcus Armstrong és Robert Schwartzmann, valamint az olasz F4-es bajnok Enzo Fittipaldi. Kétségtelen, hogy ha Mick Schumacher csatlakozik a programhoz, a rangsorban valamennyiük elé ugrik: nem csupán neve, hanem az eredmények miatt is, az előző szezonban ugyanis erősebben teljesített valamennyi felsorolt fiatal pilótánál.
A Ferrari fejlesztőpilótái között ráadásul üresedés van, hiszen a tartalékos Antonio Giovinazzi és szimulátoros Danyiil Kvjat is ülést kapott az F1-es rajtrácson. A sajtó szerint Pascal Wehrlein csatlakozik a csapathoz, de a tapasztalatlan pilótáknak járó tesztnapokon ő már nem vehet részt.